PMK
Rośnie presja na największym armatorze kontenerowców na świecie. Po gruntowej restrukturyzacji oraz włączeniu do firmy Hamburg Sud, włodarze Maerska muszą się także martwić zmniejszeniem rating kredytowego.
Maersk spadł w rankingu Moody z poziomu Baa1 do Baa2 - oznacza to trudości dla firmy w otrzymaniu kolejnych kredytow. Moody prowadziła badanie Duńczyków od września.
Czołowy koncern żeglugowy na świecie zanotował 438 mln dolarów zysku w trzecim kwartale. To sporo mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, gdy zysk wyniósł 778 mln dolarów. To efekt bardzo niskich stawek frachtowych kontenerowców.
Słabszy wynik finansowy był udziałem trzech podspółek Maersk: przewoźnika kontenerowego Maersk Line oraz APM Shipping Services i APM Terminals. Zysk zanotowano za to w spółkach offshore: Maersk Drilling i Maersk Oil.
- To mało satysfakcjonujący wynik, którego powodem są niskie ceny przewozu. Ale na tle reszty rynku nie mamy się czego wstydzić - mówi Soren Skou, prezes grupy Maersk. - W szczególności cieszymy się z inwestycji APM Terminals i Maersk Oil oraz obrony przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej – dodał.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny