mk
Regularne połączenie liniowe armatora Bahri z Gdańska do Arabii Saudyjskiej zyskuje coraz większą popularność. Do takich ładunków jak np. cysterny z polskiej fabryki w Świdnicy, kołowe transportery opancerzone typu Rosomak dźwigi samojezdne czy tradycyjne kontenery dołączył luksusowy jacht Galeon Cristal 780.
4 kwietnia jacht został załadowany na pokład jednostki Bahri Tabuk bezpośrednio z wody za pomocą udźwigowienia statku oraz pasów transportowych. W akcji brali udział płetwonurkowie, którzy zamocowali pasy pod kadłubem łodzi. Operacja przebiegła bez przeszkód dla cennego ładunku, którego wartość to ok 2,5 miliona euro. Flagowy jacht stoczni ze Straszyna ma wymiary 24,66m x 5,8m x 9,95m i został wysłany do klienta ze Zjednoczonych Emiaratów Arabskich.
Połączenie liniowe z Gdańska do Arabii Saudyjskiej zostało uruchomione w czerwcu ubiegłego roku. Statki Bahri zawijają do Gdańska raz w miesiącu. Przedstawicielem armatora na Polskę jest spółka Transport Overseas Chartering a jej partnerem w Gdańsku jest firma BLG Logistics. Operatorem portowym połączenia jest Port Gdańsk Eksploatacja. Statki Bahri obsługiwane są przy Nabrzeżu Oliwskim.
Bahri Tabuk to nowoczesny statek multimodalny pozwalający na transport takich ładunków jak ro-ro, kontenery, drobnica konwencjonalna czy project cargo. Jednostka wybudowana w 2013 roku mierzy 220 metrów długości, 32 metry szerokości oraz ma nośność (DWT) 25 957 ton. Oprócz Bahri Tabuk do Gdańska zawijały już siostrzane jednostki: Bahri Yanbu, Bahri Hofuf i Bahri Jeddah.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie