oprac. MN
Na pokładzie rorowca Kraftca należącego do armatora Transfennica wyekspediowano w niedzielę (4 grudnia) z gdyńskiego portu pięć czołgów starego typu Leopard 1.
Czołgi pozbawione były funkcji bojowych, a ich działa były niezdolne do strzelania, stąd można wnioskować, że był to najprawdopodobniej transport związany z handlem sprzętem z demobilu przeznaczony dla kolekcjonerów-hobbystów. Czołgo wjechały samodzielnie na pokład statku Kraftca, który zawinął do Gdyni w ramach regularnego serwisu utrzymywanego przez armatora Transfennica.
Wiadomo, że czołgi przewożone do Estonii, a dalej trafią najprawdopodobniej innym statkiem do USA.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu