• <
ATC_CARGO_TOP

HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu
HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu - GospodarkaMorska.pl

ew

23.01.2019 Źródło: własne

O dwa dodatkowe tory i dwie nowe suwnice bramowe wzbogacił się terminal kolejowy w Container Terminal Burchardkai (CTB). Tym samym, zwiększyła się wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu. Za rozbudowę odpowiada niemieckie przedsiębiorstwo Hafen und Logistik AG (HHLA).

Container Terminal Burchardkai posiada teraz już dziesięć torów. Mogą się po nich poruszać nawet 740-metrowe składy. Dodatkowo, oddano do użytku dwie nowe suwnice bramowe od Kocks Ardelt Kranbau (zaprojektowane w ścisłej współpracy z HHLA). Będą one w stanie obsłużyć po 5 torów każda. Na uwagę zasługuje fakt, że wykorzystują przyjazną środowisku energię elektryczną.  W sumie hamburski terminal posiada cztery tego typu suwnice. Projekt został sfinansowany głównie przez Niemiecki Federalny Urząd Nadzoru Kolejowego -13 mln euro w ramach programu mającego na celu promowanie transportu intermodalnego. 

Jak powiedział dyrektor zarządzający CBT, Andreas Hollmann: "Po raz kolejny rozbudowaliśmy terminal kolejowy, aby zapewnić naszym klientom więcej niż tylko dodatkową przepustowość. Cztery suwnice bramowe, które działają niezależnie od siebie, umożliwiają większą elastyczność i szybsze czasy reakcji w przypadku problemów z przepustowością danej linii kolejowej. "

Nowa inwestycja zwiększy przepustowość terminala kolejowego o ok. 200 000 standardowych kontenerów(TEU) do około 850 000 TEU rocznie. Od 2010 r. roczna przepustowość CTB wzrosła prawie o 50 procent. Jednocześnie udział transportu kolejowego w całkowitej ilości kontenerów w porcie w Hamburgu znacznie wzrósł w latach 2010-2017 (z 36,5 do 42,8 procent). To wszystko sprawia, że ​​Hamburg stał się największym portem kolejowym w Europie.

Jak dodaje członek zarządu HHLA Jens Hansen: "Liczne połączenia kolejowe wysokiej częstotliwości dają portowi w Hamburgu wyraźną przewagę nad innymi portami europejskimi. Uważamy, że liczba połączeń kolejowych znacznie wzrośnie od 2020. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że jesteśmy już do tego doskonale przygotowani. "

HHLA zamierza dalej inwestować w rozbudowę swoich terminali oraz w rozwój transportu intermodalnego i zdolności przeładunkowych. Do 2022 r. firma zamierza zainwestować łącznie 800 milionów euro, z czego 450 milionów zostało zarezerwowane dla segmentu kontenerowego, a 350 milionów na segment intermodalny. Dzięki temu programowi inwestycyjnemu - HHLA ma zamiar jeszcze bardziej zwiększyć swoją konkurencyjność względem innych portów w Europie.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.