ew
O dwa dodatkowe tory i dwie nowe suwnice bramowe wzbogacił się terminal kolejowy w Container Terminal Burchardkai (CTB). Tym samym, zwiększyła się wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu. Za rozbudowę odpowiada niemieckie przedsiębiorstwo Hafen und Logistik AG (HHLA).
Container Terminal Burchardkai posiada teraz już dziesięć torów. Mogą się po nich poruszać nawet 740-metrowe składy. Dodatkowo, oddano do użytku dwie nowe suwnice bramowe od Kocks Ardelt Kranbau (zaprojektowane w ścisłej współpracy z HHLA). Będą one w stanie obsłużyć po 5 torów każda. Na uwagę zasługuje fakt, że wykorzystują przyjazną środowisku energię elektryczną. W sumie hamburski terminal posiada cztery tego typu suwnice. Projekt został sfinansowany głównie przez Niemiecki Federalny Urząd Nadzoru Kolejowego -13 mln euro w ramach programu mającego na celu promowanie transportu intermodalnego.
Jak powiedział dyrektor zarządzający CBT, Andreas Hollmann: "Po raz kolejny rozbudowaliśmy terminal kolejowy, aby zapewnić naszym klientom więcej niż tylko dodatkową przepustowość. Cztery suwnice bramowe, które działają niezależnie od siebie, umożliwiają większą elastyczność i szybsze czasy reakcji w przypadku problemów z przepustowością danej linii kolejowej. "
Nowa inwestycja zwiększy przepustowość terminala kolejowego o ok. 200 000 standardowych kontenerów(TEU) do około 850 000 TEU rocznie. Od 2010 r. roczna przepustowość CTB wzrosła prawie o 50 procent. Jednocześnie udział transportu kolejowego w całkowitej ilości kontenerów w porcie w Hamburgu znacznie wzrósł w latach 2010-2017 (z 36,5 do 42,8 procent). To wszystko sprawia, że Hamburg stał się największym portem kolejowym w Europie.
Jak dodaje członek zarządu HHLA Jens Hansen: "Liczne połączenia kolejowe wysokiej częstotliwości dają portowi w Hamburgu wyraźną przewagę nad innymi portami europejskimi. Uważamy, że liczba połączeń kolejowych znacznie wzrośnie od 2020. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że jesteśmy już do tego doskonale przygotowani. "
HHLA zamierza dalej inwestować w rozbudowę swoich terminali oraz w rozwój transportu intermodalnego i zdolności przeładunkowych. Do 2022 r. firma zamierza zainwestować łącznie 800 milionów euro, z czego 450 milionów zostało zarezerwowane dla segmentu kontenerowego, a 350 milionów na segment intermodalny. Dzięki temu programowi inwestycyjnemu - HHLA ma zamiar jeszcze bardziej zwiększyć swoją konkurencyjność względem innych portów w Europie.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek