• <
PZT_1100x200_gif_2020

Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód
Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód - GospodarkaMorska.pl

PMK

07.02.2017 Źródło: własne

Maersk Line zakończył pierwszą część przejęcia niemieckiego armatora kontenerowego Hamburg Sud i przejął jego udział na najważniejszych szlakach Wschód-Zachód.

To przymiarka do całkowitego przejęcia armatora z rąk Oetker Group.Będzie to pierwsze od ponad dekady pełne przejęcie innej spółki przez duńską firmę. Wartość akcji Maerska już wzrosła o 5 proc.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou, prezes Maerska.

Skou nie ujawnił kwoty zakupu, ale wiemy, że dojdzie do transakcji gotówkowej, a Maersk nie będzie musiał sprzedawać dotychczasowych udziałów. Do transakcji dojdzie, jeżeli Maersk uzyska zgodę organów regulacyjnych na kluczowych rynkach, w tym: Chin, Korei Płd., Australii, Brazylii, USA i UE.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upada, zmiana strategii była konieczna.

Tym bardziej, że armator zanotował stratę rzędu 151 mln dolarów w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.