• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód

PMK

07.02.2017 11:25 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód

Partnerzy portalu

Hamburg Sud sprzedaje swoje udziały na szlakach Wschód-Zachód - GospodarkaMorska.pl

Maersk Line zakończył pierwszą część przejęcia niemieckiego armatora kontenerowego Hamburg Sud i przejął jego udział na najważniejszych szlakach Wschód-Zachód.

To przymiarka do całkowitego przejęcia armatora z rąk Oetker Group.Będzie to pierwsze od ponad dekady pełne przejęcie innej spółki przez duńską firmę. Wartość akcji Maerska już wzrosła o 5 proc.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou, prezes Maerska.

Skou nie ujawnił kwoty zakupu, ale wiemy, że dojdzie do transakcji gotówkowej, a Maersk nie będzie musiał sprzedawać dotychczasowych udziałów. Do transakcji dojdzie, jeżeli Maersk uzyska zgodę organów regulacyjnych na kluczowych rynkach, w tym: Chin, Korei Płd., Australii, Brazylii, USA i UE.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upada, zmiana strategii była konieczna.

Tym bardziej, że armator zanotował stratę rzędu 151 mln dolarów w mijającym kwartale. To o wiele mniej niż w zeszłym roku, gdy spółka odnotowała zysk aż 507 mln dolarów. To efekt 20 proc. spadku przychodów z powodu załamania się stawek frachtowych.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.