PMK
Grecy otrzymali dotąd trzy oferty zakupu 67 proc. udziałów w porcie Saloniki, ale oczekują od kontrahentów lepszych warunków finansowych.
Taką decyzję podjęli Grecy po 7 kwietnia. Wtedy przeczytali warunki trzech ofert od filipińskiego International Container Terminal Services (ICTS), DP World company oraz niemieckiego Deutsche Invest Equity Partners GmbH.
Nowy operator portu będzie zobowiązany do zainwestowania w obiekt 180 mln euro do 2021 roku.
Sprzedaż udziałów państwa w porcie w Salonikach jest trzecią wielką prywatyzacją w Grecji. W grudniu 2015 roku Ateny podpisały umowę z niemiecką firmą Fraport AG na prywatyzację 14 regionalnych lotnisk, w tym na wyspach Mykonos, Santorini, Korfu i Rodos. Sprzedaż przyniesie Grecji 1,23 mld euro. Do 2020 roku Fraport zobowiązał się zainwestować w infrastrukturę na greckich lotniskach 330 mln euro.
Planowana jest też między innymi prywatyzacja kolei państwowych i sieci gazowej.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key