pc
Pierwszy pociąg towarowy z Wielkiej Brytanii do Chin w poniedziałek wyruszył z podlondyńskiego Stanford-Le-Hope. Podróż do miasta Yiwu we wschodnich Chinach ma trwać trzy tygodnie, pociąg przemierzy 12 tys. km. Trasa połączenia wiedzie m.in. przez Polskę.
W kontenerach pierwszego składu, który wyjechał z dworca Stanford-Le-Hope w hrabstwie Essex, znajdują się m.in. preparaty witaminowe, odżywki dla dzieci oraz leki, którymi Wielka Brytania chciałaby zbudować swoją konkurencyjną pozycję w handlu z Chinami po opuszczeniu Unii Europejskiej.
Pociąg towarowy ma dotrzeć do Yiwu po trzech tygodniach od wyruszenia spod Londynu. To o połowę krócej niż obecnie wymaga transport drogą morską.
Pierwszy pociąg z Chin do W. Brytanii przybył w połowie stycznia tego roku. Dzięki połączeniu Londyn stał się 15. europejskim miastem, z którego można się bezpośrednio dostać koleją do Chin.
Trasa wiedzie m.in. przez: Francję, Belgię, Niemcy, Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan. Stanowi element inicjatywy gospodarczej Pasa i Szlaku. Działania stanowią reaktywację dawnej handlowej drogi wiodącej z Chin do Europy, która z końcem średniowiecza i rozrostem imperium tureckiego straciła na znaczeniu. Nowy Jedwabny Szlak prowadzi przez kraje środkowoazjatyckie do Europy Zachodniej przez Polskę.
Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin
RWE i Port Karlshamn razem dla rozwoju bałtyckiej energetyki wiatrowej
Arkadiusz Marchewka: rozwój żeglugi śródlądowej jednym z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego