mk
Już za trzy dni, trzynaście potężnych wozów kontenerowych zostanie załadowanych na statek holenderskiej bandery - Saimaagracht. Portem docelowym jest Newark w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Suwnice podsiębierne typu „straddle – carrier” firmy Kalmar, zmontowane zostały przez Portowy Zakład Techniczny, a odpowiedzialnym za załadunek jest firma Transfennica. Jednostka Simaagracht, na której przetransportowane zostaną suwnice, wybudowana została w 2005 roku i posiada klasę lodową 1A. Statek o ładowności 23 tysięcy DWT, wyposażony jest w boczne furty oraz składane międzypokłady umozliwiające tworzenie dowolnych i niezależnych przestrzeni ładunkowych.
Armatorem statku jest Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Do Grupy Spliethoff Spliethoff należy Transfennica Polska Sp. z o. o., która oprócz obsługi serwisów ro-ro na Bałtyku oraz Morzu Północnym, jest także agentem Spliethoffa w Polsce.
Nie jest to pierwszy tego typu załadunek w Porcie Gdynia. We wrześniu ubiegłego roku miał miejsce przeładunek ośmiu suwnic typu RTG przeznaczonych do Portu Lome w Togo.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej