mk
Już za trzy dni, trzynaście potężnych wozów kontenerowych zostanie załadowanych na statek holenderskiej bandery - Saimaagracht. Portem docelowym jest Newark w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Suwnice podsiębierne typu „straddle – carrier” firmy Kalmar, zmontowane zostały przez Portowy Zakład Techniczny, a odpowiedzialnym za załadunek jest firma Transfennica. Jednostka Simaagracht, na której przetransportowane zostaną suwnice, wybudowana została w 2005 roku i posiada klasę lodową 1A. Statek o ładowności 23 tysięcy DWT, wyposażony jest w boczne furty oraz składane międzypokłady umozliwiające tworzenie dowolnych i niezależnych przestrzeni ładunkowych.
Armatorem statku jest Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu. Do Grupy Spliethoff Spliethoff należy Transfennica Polska Sp. z o. o., która oprócz obsługi serwisów ro-ro na Bałtyku oraz Morzu Północnym, jest także agentem Spliethoffa w Polsce.
Nie jest to pierwszy tego typu załadunek w Porcie Gdynia. We wrześniu ubiegłego roku miał miejsce przeładunek ośmiu suwnic typu RTG przeznaczonych do Portu Lome w Togo.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?