PMK
Eimskip, islandzki armator, od początku marca wprowadzi nowy system regularnych połączeń żeglugowych. Reorganizacja będzie miała znaczenie dla portu w Świnoujściu.
Statki, które dotąd pływały do polskiego portu zostaną wymieniono na jednostki o większej zdolności przewozowej. Dodatkowo serwis zostanie przesunięty z linii Szarej na nowo utworzoną Czerwoną.
Zmiany są wynikiem wzrostu importu na Islandii, co zachwiało równowagą w obecnym systemie połączeń armatora. Eimskip zdecydował się więc dodać jeden statek o ładowności 700 TEU oraz zwiększyć zdolność przewozową o 7-11 proc. na trasach do Ameryki Północnej.
Głównym punktem reorganizacji było utworzenie nowej linii, Czerwonej, na której będą pływać dwa statki. Połączenie rozciąga się między Islandią, Wyspami Owczymi, Danią, Norwegią, Szwecją i Polską (porty: Reykjavik, Thorshavn, Aarhus, Fredrikstad, Świnoujście, Halmstad).
Zmiany obejmą więc też serwis kontenerowy zawijający do polskiego portu. Jednostki będą tam zawijać raz na 2 tygodnie. Mowa dwóch bliźniaczych pojemnikowcach Ice Moon i Ice Star o ładowności po 698 TEU.
Te statki odznaczają się długością ok. 130 m i zanurzeniem 7,40 m i wyposażone są w 120 gniazda dla kontenerów chłodzonych. Ice Star odwiedzi Świnoujście już 21 lutego.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?