PMK
Eimskip, islandzki armator, od początku marca wprowadzi nowy system regularnych połączeń żeglugowych. Reorganizacja będzie miała znaczenie dla portu w Świnoujściu.
Statki, które dotąd pływały do polskiego portu zostaną wymieniono na jednostki o większej zdolności przewozowej. Dodatkowo serwis zostanie przesunięty z linii Szarej na nowo utworzoną Czerwoną.
Zmiany są wynikiem wzrostu importu na Islandii, co zachwiało równowagą w obecnym systemie połączeń armatora. Eimskip zdecydował się więc dodać jeden statek o ładowności 700 TEU oraz zwiększyć zdolność przewozową o 7-11 proc. na trasach do Ameryki Północnej.
Głównym punktem reorganizacji było utworzenie nowej linii, Czerwonej, na której będą pływać dwa statki. Połączenie rozciąga się między Islandią, Wyspami Owczymi, Danią, Norwegią, Szwecją i Polską (porty: Reykjavik, Thorshavn, Aarhus, Fredrikstad, Świnoujście, Halmstad).
Zmiany obejmą więc też serwis kontenerowy zawijający do polskiego portu. Jednostki będą tam zawijać raz na 2 tygodnie. Mowa dwóch bliźniaczych pojemnikowcach Ice Moon i Ice Star o ładowności po 698 TEU.
Te statki odznaczają się długością ok. 130 m i zanurzeniem 7,40 m i wyposażone są w 120 gniazda dla kontenerów chłodzonych. Ice Star odwiedzi Świnoujście już 21 lutego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny