pc
Należący do DFDS prom Calais Seaways przechodzi kolejną w ostatnim czasie modernizację. Prace na jednostce prowadzone będą do końca miesiąca.
Calais Seaways to jeden z promów, które obsługują popularne połączenie Dover-Calais. Obecnie statek jest wyłączony z eksploatacji. Trafił do stoczni Damen w Dunkierce, gdzie przechodzi remont. Wprowadzane zmiany mają spowodować, że statek stanie się jeszcze bardziej przyjazny pasażerom oraz klientom korzystającym z przepraw oferowanych przez duńskiego operatora na kanale La Manche.
Oprócz rutynowych prac konserwacyjnych, pracownicy zakładów Damen Shipyard prowadzą też remont przestrzeni przeznaczonych dla pasażerów. Dzięki temu statek ma zostać dostosowany do obowiązujących współcześnie standardów. Podobnym pracom zostały poddane w ubiegłym roku także inne statki obsługujące połączenia Dover-Calais – przejęte od grupy Eurotunnel promy Côte des Dunes i Côte des Flandres.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Calais Seaways zaprezentuje swoje nowe oblicze pasażerom pod koniec tego miesiąca.
Prowadzone obecnie prace to nie pierwszy duży remont, któremu w ostatnich latach poddawany jest prom Calais Seaways. W połowie 2015 r. statek przechodził modernizację w stoczni Remontowa w Gdańsku. Największe wprowadzone wówczas zmiany dotyczyły silników, które zostały wymienione na większe, bardziej wydajne jednostki.
Prom Calais Seaways został zbudowany w 1991 r. dla belgijskiego przedsiębiorstwa Regie voor Maritiem Transport. Pod obecną nazwą pływa od roku 2013. Jednostka może przyjąć na pokład do 2 000 pasażerów oraz 600 pojazdów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny