pc
Unibaltic powiększa flotę. Tym razem do szczecińskiego armatora trafi zbiornikowiec Amuleth. To używany statek, a do eksploatacji został przeznaczony zaledwie w ubiegłym roku.
Amuleth ma 101,8 m długości, 15,3 m szerokości oraz 6,2 m zanurzenia. Zainstalowanych jest na nim 12 zbiorników ładunkowych o łącznej pojemności 5 734 m3.
We flocie Unibaltic jednostka dołączy do dwóch małych statków wielozadaniowych do przewozu ładunków suchych (Thopas, Thurkus) oraz do dziewięciu zbiornikowców (Apatyth, Agath, Amaranth, Amazonith, Ametysth, Amonith, Antracyth, Aragonith, Azuryth).
Amuleth do tej pory znany był jako Fortunate i należał do tureckiego armatora Kaptanpasa Denizcilik Enerji. Pod koniec lutego wpłynął do Szczecina, gdzie zacumował przy Nabrzeżu Bułgarskim. Tam przygotowywany jest do oficjalnego przejęcia przez nowego armatora, czyli szczecińską spółkę Unibaltic.
Chociaż jednostka trafiła do eksploatacji dopiero w ubiegłym roku, jej historia jest znacznie dłuższa. Statek został zamówiony w 2002 r. we włoskiej stoczni Cantieri Navali Termoli Spa. Ta nie dokończyła budowy i została zamknięta.
Niedokończony statek został sprzedany tureckiemu armatorowi Kaptanpasa Denizcilik Enerji. Jego budowę dokończyła w 2015 r. w Turcji stocznia Hat-San Shipyard. Najpierw kadłub jednostki został wyciągnięty z wody i umieszczony na pochylni na specjalnych nadmuchiwanych poduszkach. Osobno trafiła tam też jej nadbudówka. Później statek został wykończony i doposażony, by w 2016 r. trafić do nowego armatora.
Statek pływał w rejonie Morza Śródziemnego i Morza Bałtyckiego, w relacjach Wielka Brytania-Europa kontynentalna-Morze Bałtyckie-Afryka Zachodnia.
Amuleth w liczbach:
długość: 101,8 m
szerokość: 15,3 m
nośność: 5 459 t
liczba zbiorników ładunkowych: 12
pojemność zbiorników ładunkowych: 5 734 m3
liczba członków załogi: 18
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie