mk
W dniach 29 stycznia-4 lutego br. w Londynie odbyło się 4. posiedzenie Podkomitetu Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) ds. Czynnika Ludzkiego, Szkolenia i Obowiązków Wachtowych (HTW). W pracach Podkomitetu, reprezentując delegację Polski, uczestniczył dyrektor Instytutu Technologii Morskich prof. Janusz Uriasz.
Komitet HTW zajmuje się pracami nad zmianami konwencji STCW. Zapisy Konwencji dotyczą m.in. standardów wyszkolenia marynarzy, które uwzględniają programy kształcenia nawigatorów i mechaników kształconych w Akademii Morskiej w Szczecinie.
Podczas posiedzenia Komitet zajmował się opracowaniem wytycznych dotyczących, m.in.: wymagań dotyczących żeglugi na wodach polarnych, kursów modelowych dla motorzystów wchodzących w skład wachty siłowni okrętowej, kursu modelowego dotyczącego oceny, egzaminowania i certyfikacji marynarzy, kursu dotyczącego szkolenia egzaminatorów, kursu dotyczącego prowadzenia oceny na statku, kursu dotyczącego wykorzystania symulatora siłowni okrętowych, kursu dotyczącego świadectw dla starszych oficerów pokładowych, wyszkolenia załóg statków rybackich (STCW-F), projektem modernizacji systemu GMDSS, a także bieżącymi sprawami Komitetu i krajów członkowskich Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
Podkomitet HTW przyjął także propozycje aktualizacji kolejnych kursów modelowych w dwuletnim planie pracy np. kursu modelowego dotyczącego obsługi radaru na poziomie operacyjnym oraz zarządzania, kursu modelowego AIS, LNG, przeciwpożarowego, zarządzania tłumem, indywidualnych technik ratowniczych, nowych kursów modelowych: dla elektryków poziomu wsparcia, umiejętności kierowniczych i zarządzania, załóg statków objętych kodem IGF.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny