pc
14 podmiotów zakwalifikowano do drugiego etapu postępowania przetargowego na projekt i budowę tunelu w Świnoujściu (zachodniopomorskie). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje podpisanie umowy z wykonawcą tunelu w drugiej połowie tego roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), która jest inwestorem zastępczym w imieniu miasta Świnoujście, zakończyła ocenę wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym – poinformował szczeciński oddział Dyrekcji.
Do drugiego etapu postępowania zakwalifikowano 14 podmiotów, w tym m.in. firmy z Polski, Włoch, Hiszpanii czy Chin.
– Na ogłoszenie drugiego etapu przetargu musimy poczekać do zakończenia terminu składania ewentualnych odwołań od wyników pierwszego etapu, a także na przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów – powiedział PAP w poniedziałek rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie Mateusz Grzeszczuk. – Dopiero wtedy będzie można ogłosić drugi etap postępowania i zaprosić do składania ofert cenowych – dodał.
– Umowę na projekt i budowę tunelu planujemy podpisać z wykonawcą w drugiej połowie br. – powiedział Grzeszczuk.
Z kolei zakończenie inwestycji jest planowane na drugą połowę 2021 r. – Dokładny termin będzie zależał od tego, kiedy umowa zostanie podpisana i od tego, jaki termin zadeklaruje wykonawca, ponieważ jednym z kryteriów jest czas realizacji. Może on wynosić od 47 do 50 miesięcy. Wykonawca może zadeklarować, że wybuduje tunel w 47 miesięcy i za to będzie dodatkowo punktowany – dodał Grzeszczuk.
Tunel połączy w Świnoujściu wyspy Uznam i Wolin, zastępując przeprawy promowe. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 km, w tym 1,4 km jednorurowego tzw. „tunelu drążonego”. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosiła 12 metrów, powstanie w nim dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie także tunel ewakuacyjny.
Na początku br. Świnoujście otrzymało na budowę tunelu unijne dofinansowanie w wysokości 775,6 mln zł. To 85 proc. wartości całej inwestycji, pozostałe 15 proc. miasto będzie musiało pokryć z własnego budżetu. Wstępny koszt budowy tunelu to około 950 mln zł.
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego
Grupa OTL z dużym wzrostem z działalności portowej
Greckie stocznie się odradzają. Europejskie walczą o przeżycie. Porównamy siły z Azją na Posidonia 2024
Kandydat na prezydenta Elbląga zapowiada współpracę z Gdańskiem dotyczącą m.in. portów
Van Oord buduje bazę offshorową na Łotwie