Na nowym, gdańskim terenie stoczni Karstensen odbyło się wodowanie statku rybackiego dla norweskiego armatora. Odbywało się to w trakcie przenosin infrastruktury firmy do nowej lokalizacji i choć proces jeszcze trwa, firma intensywnie pracuje nad realizacją zamówień.
Choć wciąż trwają prace przy aktualnych zleceniach, to najpewniej do końca czerwca potrwają przenosiny siedziby Karstensen Shipyard Poland Sp. z o.o. z Gdyni do Gdańska. Było to przedsięwzięcie rozłożone w czasie i wymagające, gdyż oprócz procedowania zmieniania lokalizacji, stocznia była zobowiązana do terminowych prac nad budowanymi jednostkami. W styczniu br., jeszcze na gdyńskim terenie, zwodowała trawler pelagiczny Christina S, powstający na zlecenie firmy Christina S Fishing z Fraserburgh w Szkocji. Statek został miesiąc później odholowany do duńskiej stoczni w Skagen, gdzie trwa jego wykańczanie. Przekazanie jednostki zamawiającemu jest zaplanowane na lipiec tego roku.
Obecnie powstający statek rybacki, Polarbris, ma 43,5 metry długości,
11,5 metra szerokości i tonażu 900 GT. Osiąga prędkość do 13 węzłów, a
załoga domyślnie ma liczyć 12 osób. W swoim wyposażeniu posiada
wyciągarki elektryczne Evotec, dźwigi SeaQuest, zamrażarkę Teknotherm
300 kW oraz system wentylacji C-Flow. Posiada zbiorniki na paliwo 250
m3, na wodę słodką 20 m3 oraz RSW do przewozu ryb, posiadające 450 m3
przestrzeni. Certyfikacją jednostki zajmowało się norweskie towarzystwo
klasyfikacyjne DNV. Z racji na przyszły obszar działań w postaci
trudnych, morskich akwenów Morza Norweskiego i nie tylko, trawler
posiada klasę lodową.
Za projekt jednostki odpowiadało biuro
projektowe Karstensens Skibsværft A/S, zaś zamawiającym jest norweska
firma Polarbris AS, Kjell-Gunnar Hoddevik & co. Statek ma zostać
przekazany zamawiającemu w sierpniu, a potem macierzystym będzie miasto
Ålesund, położone na zachodnim wybrzeżu Norwegii, u ujścia kilku fiordów
do Morza Norweskiego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów