Stocznia Karstensen zwodowała w Gdyni kolejne statki rybackie.
Ginneton, statek pelagiczny o długości 63,80 m i szerokości 13,50 m, to kontynuacja wieloletniej współpracy między Karstensenem a firmą rybacką Gifico z Fiskebäck. Nowy egzemplarz ma zostać przekazany do użytku armatorowi w sierpniu br., zastępując jednostkę o tej samej nazwie, którą Karstensen dostarczył w 2006 r.
Projekt i układ statku zostały przygotowane w procesie współpracy między Gifico a stocznią. Duży nacisk położono na konstrukcję kadłuba i optymalizację profilu, aby osiągnąć redukcję emisji poprzez jak najniższe zużycie paliwa. Kadłub to kolejne ulepszenie i optymalizacja udanego projektu, którego pierwszą jednostką był obecny Ginneton, zbudowany dla duńskiego armatora jako Cattleya.
Pełna specyfikacja statku dostępna tutaj.
Havsnurp to kolejny projekt własny Karstensena, dostosowany do wymagań klienta w procesie współpracy. Armator szukał innowacji w osiąganiu optymalnych warunków pracy, bezpieczeństwa i komfortu załogi. Rodziny Stølen i Hole z Midsund w Norwegii, właściciele firmy Havsnurp AS, złożyły zatem w Karstensenie zamówienie na prawie 70-metrowy statek pelagiczny z datą dostawy w październiku 2023 roku.
Duży nacisk został położony na osiągnięcie minimalnego zużycia paliwa i emisji poprzez optymalizację projektu kadłuba w stosunku do oczekiwanych profili eksploatacji. Układ pokładu rufowego obejmuje zaś pokład przetwórstwa zaprojektowany dla efektywnej pracy i obsługi połowu.
Pełna specyfikacja statku dostępna tutaj.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
MidOcean Energy finalizuje transakcję nabycia udziałów Tokyo Gas w portfelu zintegrowanych australijskich projektów LNG
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego