ac
Wysyłając ponad 1,9 miliona kontenerów chłodniczych w 2020 r., pobijając tym samym swój poprzedni rekord 1,8 miliona z 2019 r., MSC nadal z powodzeniem żegluje po morzach dostarczając świeże produkty konsumentom na całym świecie.
Światowy lider w usługach ładunków chłodniczych
Będąc światowym liderem w rozwiązaniach transportu chłodniczego, MSC obsługuje jedną z największych i najbardziej zaawansowanych flot kontenerów chłodniczych na świecie: w 2020 roku firma MSC wysłała rekordową liczbę 1,9 miliona kontenerów chłodniczych zawierających między innymi żywność i leki niezbędne do walki z pandemią koronawirusa.
Czym są chłodnie i jakie produkty są w nich przewożone?
Chłodnie to kontenery z ciągłym zasilaniem i kontrolowaną temperaturą, które utrzymują łatwo psujące się produkty i wrażliwe na temperaturę ładunki w stanie świeżym przez całą podróż - od ciężarówki, przez pociąg, aż na statek. To zapewnia bezpieczeństwo i najwyższą jakość żywności na długich dystansach.
Rosnący popyt
Globalny popyt na świeże owoce wzrósł w ciągu ostatniej dekady aż o 40%. Sytuacja ta została dodatkowo zintensyfikowana w 2020 r. przez większe zapotrzebowanie na pokarmy bogate w witaminę C, takie jak świeże owoce, zwiększające odporność. Ma to związek z rosnącym trendem w zakresie zdrowia i odżywiania się w czasie pandemii COVID-19.
Aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na usługi ładunków chłodniczych w istniejących i nowych miejscach na całym świecie, MSC rozszerzył w ubiegłym roku flotę chłodni dla ładunków wrażliwych na temperaturę, między innymi dodając 15000 jednostek Star Cool.
Dzięki ulepszonej konstrukcji i większym rozmiarom, gigantyczne statki oceaniczne są w stanie przewozić ponad 2000 kontenerów chłodniczych więcej niż poprzednia generacja. Zwiększona zdolność pomogła w obsłudze handlowej między Europą a Azją, pobudzając handel żywnością, napojami, lekami i innymi produktami chłodzonymi i mrożonymi.
- Kontenery chłodnicze i rozwiązania z kontrolą temperatury zyskały popularność w ciągu 2020 roku. W MSC nasi klienci pozostają naszym priorytetem i cieszymy się, że udało nam się utrzymać ich działalność w czasie pandemii. Rosnący popyt otworzył również nowe możliwości rynkowe, które mogliśmy wspierać dzięki naszym ciągłym inwestycjom w najlepsze technologie dla rozwiązań w zakresie transportu chłodniczego - wyjaśnia Giuseppe Prudente, dyrektor ds. logistyki MSC Global.
W 2020 roku firma MSC dokonała pierwszej w historii wysyłki chilijskich klementynek do Hongkongu, łącząc Azję i Amerykę Łacińską za pośrednictwem usługi INCA. Wkrótce potem MSC z powodzeniem dostarczyło pierwszą w historii dostawę awokado z Kolumbii do Chin.
Zaawansowana technologia
MSC nieustannie inwestuje w najlepsze technologie, aby mieć pewność, że łatwo psujące się towary zachowują swoją jakość aż do miejsca docelowego. Wykorzystywana jest zarówno technologia kontrolowanej atmosfery (CA), jak i technologia obróbki na zimno (CT). Dzięki temu możliwy jest transport szerokiej gamy owoców i warzyw na całym świecie w optymalnym stanie przez cały czas.
Kontenery chłodnicze MSC są wyposażone w zintegrowaną technologię kontrolowanej atmosfery (CA), taką jak XtendFRESH ™ i Star Cool®. Firma współpracuje także z innymi dostawcami, takimi jak Liventus®, Maxtend® i Purfresh®. Takie systemy wydłużają okres przydatności do spożycia łatwo psujących się towarów poprzez regulację poziomu tlenu i dwutlenku węgla, co spowalnia proces dojrzewania i dłużej utrzymuje świeżość owoców.
Cold Treatment (CT) to wolny od chemikaliów sposób eliminacji muszek owocówek i innych owadów. Proces obniża temperaturę miazgi owocowej i utrzymuje ją przez określony czas, z różnymi ustawieniami, w zależności od kraju pochodzenia, rodzaju towaru i kraju przeznaczenia.
Częściowo dzięki coraz większej innowacyjności technologii chłodni, MSC jest w stanie nieustannie przesuwać granice rozwiązań w zakresie transportu kontenerowego, łącząc rolników i producentów z nowymi rynkami na całym świecie i umożliwiając ludziom cieszenie się świeżymi produktami z odległych krajów przez cały rok.
Rynek usług chłodniczych ma się rozwijać w nadchodzących latach, a posiadając flotę 560 statków, MSC, jako uznany lider w transporcie ładunków chłodniczych, jest dobrze przygotowany do obsługi tego rosnącego zapotrzebowania.
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27480,00 $ | tona | -1,45% | 13 kwi |
Cynk | 2754,00 $ | tona | -0,18% | 13 kwi |
Aluminium | 2278,00 $ | tona | 1,06% | 13 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |