VB-10000, olbrzymi pływający dźwig, który pod koniec roku zakończył pracę przy historycznej operacji podnoszenia z dna morza wraku samochodowca Golden Ray, zerwał się z holu i osiadł na mieliźnie.
Po szeroko relacjonowanej w mediach historycznej operacji podniesienia z dna morza sekcji transportowca Golden Ray, ciężki pływający dźwig VB-10000 wpadł w kłopoty podczas transportu na miejsce kolejnego zadania. VB-10000 wyruszył w drogę z St. Simons Sound w stanie Georgia na początku listopada. Podczas holowania na miejsce kolejnej pracy na meksykańskim polu naftowym Ku-Maloob-Zaap, dźwig najwyraźniej zerwał się z liny holowniczej. Do zdarzenia miało dojść 3 stycznia.
Według Fleetmon.com VB-10000 zdryfował i osiadł na mieliźnie w okolicy brzegu Cuidad del Carmen, gdzie jest doskonale widoczny z brzegu. Na pokładzie jednostki nie było załogi i nikomu nic się nie stało.
VB-10000 zyskał rozgłos podczas akcji usuwania wraku Golden Ray, która była największą tego typu operacją w historii Stanów Zjednoczonych. Wrak wywróconego samochodowca został pocięty na osiem sekcji, które dźwig podnosił i przenosił na ciężkie barki. Te następnie transportowały je na brzeg do ostatecznej rozbiórki. VB-10000, skonstruowany w formie łuku rozpiętego na dwóch kadłubach, pracował na wraku Golden Ray niemal rok – od października 2020. W międzyczasie, kiedy dźwig był unieruchomiony nad wrakiem, na samochodowcu wybuchł pożar, ale VB-10000 nie doznał żadnych uszkodzeń.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii