Niemiecka stocznia specjalizująca się w budowie statków wycieczkowych Meyer Werft zdobyła kontrakt na budowę nowej jednostki. To pierwsza umowa stoczni od początku pandemii, która spowodowała globalny kryzys na rynku wycieczkowców.
Zamówienie zostało zlecone przez japońską grupę NYK na stosunkowo mały statek o długości 229 metrów, napędzany LNG, o wadze 51 950 ton brutto. W normalnym roku takie zlecenie nie byłoby aż tak znaczące, jednak ten rok nie jest normalny. Dla Meyer Werft to olbrzymi sukces.
Meyer Werft obsługuje największy na świecie zadaszony dok do budowy statków wycieczkowych w Papenburgu w Niemczech. Spółka Meyer Group posiada również stocznie w Rostocku w Niemczech i Turku w Finlandii.
- To kolejny bardzo ważny krok w kierunku zabezpieczenia zakładu w Papenburgu. Nowe zamówienia są absolutnie niezbędne dla naszego rozwoju - powiedział Jan Meyer, dyrektor zarządzający Meyer Werft.
Jest to pierwsze zamówienie stoczni realizowane dla NYK. Jest to również ważny krok w kierunku wykorzystania mocy produkcyjnych zakładu, ponieważ jest to drugi statek, który ma zostać dostarczony do 2025 r.
- Oczywiście jesteśmy zachwyceni zleceniem budowy nowej konstrukcji, jednocześnie musimy kontynuować przebudowę i optymalizację stoczni, abyśmy mogli dostarczyć statek z ekonomicznym sukcesem - wyjaśnia Thomas Weigend, Dyrektor zarządzający Meyer Werft - Wciąż brakuje nam dużo zleceń. Nasza produkcja w Papenburgu jest zaprojektowana na roczną wielkość budowy 420 000 GT, a oba statki będą miały łączną wielkość tylko 182 000 GT.
Jan Meyer zauważa, że stocznia Papenburg jest przeznaczona do jednoczesnej produkcji wielu bardzo dużych statków wycieczkowych.
- Teraz zbudujemy prototyp małego statku bez opcji statków siostrzanych - dodał Jan Meyer - Jednocześnie jest to pozytywny sygnał: NYK to zupełnie nowy klient dla Meyer Werft, na globalnym rynku przebrnęliśmy przez olbrzymią konkurencję.
Podczas gdy ostatnie zamówienie jest pierwszym złożonym od początku pandemii, Meyer Group przez cały czas była stosunkowo zajęta. W ubiegłym roku dostarczono łącznie osiem statków na trzy stocznie, w tym ostatnią dostawę jednostki Odyssey of the Seas dla Royal Caribbean.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii