PKP Cargo zamierza rozwijać segment przewozu gazu
LNG specjalnymi izokontenerami kolejowymi, ale do tego potrzebny jest
wzrost zapotrzebowania ze strony PGNiG - poinformował w czwartek podczas
telekonferencji prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.
“W
sytuacji wzrostu zainteresowania klienta, mówię tu o PGNiG, będziemy
chcieli ten projekt (przewóz LNG koleją - PAP) realizować tak jak
realizujemy projekt przewozu cukru dla Polskiej Spółki Cukrowej. (..)
Mamy nadzieję, że również przewóz LNG w ramach skali możliwości i
potrzeb klienta będziemy realizować” - powiedział Warsewicz.
Prezes
poinformował, że wcześniej prowadzone były rozmowy z PGNiG na temat
przewozu LNG z portu w Świnoujściu na południe Polski, ale ich możliwa
skala nie gwarantowała obu stronom efektu ekonomicznego tych przewozów.
Warsewicz
zwrócił uwagę, że do tego, aby przewozy LNG koleją były rentowne, port w
Świnoujściu musi uzupełnić swoją infrastrukturę, aby można było
bezpośrednio dokonywać przeładunku z terminala do izokontenerów.
Wcześniej
PKP Cargo informowało, że jest zainteresowane utworzeniem centrów
przeładunkowych LNG przy terminalach przeładunkowych, będących w
dyspozycji spółki, co umożliwiłoby transport intermodalny, pozwalający
na szybką lokalną dystrybucję paliwa LNG do odbiorców końcowych.
Aktualnie skroplony gaz z Terminalu LNG transportowany jest do odbiorców w całym kraju głównie z wykorzystaniem autocystern.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny