Firma Cargo Lift z Gdańska, specjalizująca się w przeładunkach towarów nienormatywnych, zrealizowała nietypowy przeładunek pełnomorskiego jachtu motorowego.
W czwartek, 18 marca, jednostka została odebrana od producenta i przewieziona na plac przeładunkowy Cargo Lift. Transport zrealizowano przy pomocy specjalistycznego zestawu do przewożenia wielkogabarytowych ładunków, należącego do Cargo Lift.
Następnie jednostka (długość 12,09m, szerokość 4m, wysokość 4,30m), została umieszczona na kontenerze. Przeładunek był o tyle nietypowy, że jacht wychodził poza podniesione szczyty kontenera. Cała operacja trwała dwie godziny i wymagała bardzo dużej precyzji oraz umiejętności od zespołu.
Kontener z jachtem ponownie umieszczono na niskopodłogowej naczepie (wysokość całego zestawu wynosiła 5,30m) i przetransportowano w asyście pilotów do terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku, gdzie później został załadowany na statek.
Cargo Lift to polska firma zajmująca się przeładunkiem i magazynowaniem towarów ponadgabarytowych i ciężkich. Dysponuje wykwalifikowaną kadrą oraz sprzętem przeładunkowym o udźwigu do 42 ton, wyposażonym w specjalistyczne trawersy, dzięki czemu ma możliwość przeładunku i magazynowania każdego rodzaju towarów. Cargo Lift posiada również własne zaplecze transportowe umożliwiające przewożenie standardowych kontenerów oraz zestaw niskopodwoziowy do przewozu ładunków i kontenerów nienormatywnych.
Niewątpliwym atutem jest lokalizacja w Gdańsku nieopodal terminalu kontenerowego DCT (1,2km) i Obwodnicy Południowej (1,5km). Firma gwarantuje dostosowanie się do potrzeb klienta, a tym samym zapewnia jak najkorzystniejsze rozwiązania w zakresie przeładunków towarów importowych i eksportowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland