Blok V34 o masie 9,500 ton, wymiarach 142x43m powstał w stoczni Crist w Gdyni dla stoczni Chantiers de l'Atlantique. W podróż do Francji wyruszył 11 listopada. To część statku pasażerskiego dla jednego z największych armatorów - firmy MSC.
Na filmie możemy zobaczyć projekt V34 ze stoczni Crist w trakcie dokowania w Saint Nazaire.
- Następnym etapem jest montaż pozostałych bloków, jakie zbudowało w Chantiers de l'Atlantique - mówi Łukasz Topa, kierownik projektu bloków V34. - Prace, jakie należy jeszcze wykonać dla naszego bloku to przyłączenie do pozostałych bloków, położenie i podłączenie części kabli i można przystępować do prób morskich i prób na uwięzi.
Należy zaznaczyć in projekty dostarczane przez Crist są wykonywane w standardzie pełni wyposażonych statków. Oznacza to, że są w pełni wymalowane, zamontowano urządzenia, a bloki są wyposażone w wszelkie instalacje statkowe, instalacje zostały kompletnie sprawdzone w najwyższym standardzie oraz całość jest w pełni certyfikowana.
Łukasz Topa zaznacza również, że projekt V34 był pierwszym budowanym w Polsce, na którym dla Chantiers de l'Atlantique wraz z MSC zdecydowało się na montaż wysoce wyspecjalizowanych rurociągów LNG.
Dodajmy, że mega blok M34 odpłynie z Gdyni w połowie marca, natomiast mega blok A35 zostanie wysłany do Chantiers de l'Atlantique na początku czerwca.
O stoczni Crist
Stocznia Crist powstała w 1990 roku - początkowo jako spółka dwóch osób fizycznych, a od 2010 roku funkcjonuje jako spółka akcyjna. W 2009 roku Crist kupił tereny po byłej Stoczni Gdynia.
Gdyńska firma produkuje m.in. wyspecjalizowane urządzenia hydrotechniczne oraz jednostki pływające dla największych światowych odbiorców. Jako jedyna stocznia w Europie zbudowała już trzy jednostki do stawiania i serwisowania morskich farm wiatrowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów