Uroczyste wręczenie statuetek oraz dyplomów dla najlepszych polskich eksporterów do Francji odbyło się w czwartek (25 listopada) w Ambasadzie RP w Paryżu. Podczas corocznej gali wyróżnienia otrzymują liderzy polskiego eksportu do Francji. Gala jest również pretekstem na to by zwrócić uwagę francuskich środowisk gospodarczych na wysoką jakość i konkurencyjność polskiej oferty. Stocznia Crist została wyróżniona jako jeden z trzech największych oraz kluczowych eksporterów do Francji.
Stocznia Crist w oparciu o długoletnią współpracę z firmami francuskim wyrobiła sobie światową renomę w budowie najbardziej skomplikowanych jednostek pływających.
- Aktualnie stocznia jest w trakcie realizacji wieloletniego kontraktu zawartego z francuskim armatorem Chantiers de l'Atlantiquena S.A. Przewiduje on budowę w pełni wyposażonych mega bloków największych statków pasażerskich na świecie - mówi Łukasz Topa, project manager w Crist.
I jak dodaje, w tym roku przekazano do armatora już czwarty mega blok o roboczym numerze V34, poprzednio przekazane mega bloki H34, G34, C34. Z początkiem nowego roku zostanie przekazany kolejny – M34 o masie blisko 11 000 ton i wielkości 171x40 m.
CZYTAJ więcej: Trzy wodowania w jeden dzień. Crist oddaje kolejne mega bloki statku pasażerskiego - największe, jakie buduje się w Europie [ZDJĘCIA]
Stocznia Crist bardzo ceni sobie współpracę z francuskim armatorem, której prospekty sięgają 2025 roku.
Gdyńska stocznia na koncie ma wiele projektów, które zdobyły uznanie również w ubiegłych latach. Wśród nich są:
> specjalistyczna jednostka ZOURITE – samo-podnośny statek służący do budowy wiaduktu drogowego wokół francuskiej wyspy La Reunion obok Madagaskaru,
> specjalistyczny, samo-zatapialny dok MARCO POLO- wykorzystany do budowy ogromnych kesonów o masie 10.000 ton każdy, które posłużyły do budowy nowego lądu w Monaco.
- W najbliższych latach Crist zamierza kontynuować i rozwijać współpracę na rynku francuskim budując kolejne spektakularne projekty - zapowiada Łukasz Topa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów