HES Gdynia Bulk Terminal rozpoczął prace inwestycyjne przy nabrzeżu Śląskim w porcie Gdynia, przekazując wykonawcom plac budowy z dniem 18 maja. W ramach projektu Spółka wybuduje powierzchnię składową dla zbóż o pojemności ok. 65.000 ton wraz z nowoczesną technologią estakad przenośnikowych, stanowiskami do załadunku i rozładunku samochodów oraz rozładunku wagonów w szczególnie oczekiwanej i efektywnej technologii zsypu dolnego. Dzięki rozbudowie zwiększy się efektywność procesu przeładunku tego rodzaju ładunków, co pozwoli HES Gdynia na przyjęcie i obsługę większej ich ilości w kolejnych latach. Nowa inwestycja jest częścią strategii rozwoju działalności HES Gdynia na rynku usług portowych oraz wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa, a ponadto realizowana jest przy współpracy z Zarządem Morskiego Portu Gdynia. Ze względu na zaawansowany etap prac inwestycyjnych, spółka zakłada koniec budowy na IV kwartał 2024 roku.
Ostatnie miesiące to czas dynamicznych zmian geopolitycznych związanych z wojną na Ukrainie, które wyjątkowo dotknęły łańcuchy dostaw zbóż i surowców energetycznych. Był to okres pełen wyzwań dla gospodarki morskiej, podczas którego porty morskie musiały przyjąć i przeładować znacząco wyższy, w porównaniu do lat poprzednich, wolumen tego typu ładunków. Ubiegły rok zakończył się rekordowymi wynikami i nie ma wątpliwości, że dalszy rozwój infrastruktury portowej, szczególnie w zakresie ładunków zbożowych, jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania polskiego transportu morskiego.
W tej trudnej obecnie sytuacji na rynku eksportowym zbóż, bardzo istotna dla HES Gdynia Bulk Terminal jest również współpraca z Zarządem Morskiego Portu Gdynia. Do wzrostu przepustowości obsługi tych ładunków w Gdyni przyczyniło się przekazanie niedawno do użytku, przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., dodatkowego placu na terenie portu, które znacząco poprawiło organizację transportu samochodowego dostarczającego zboża to portu w Gdyni, a w konsekwencji też obsługę przeładunków zbóż na terminalach.
HES Gdynia jest obecnie wiodącym terminalem w zakresie importu pasz i eksportu zbóż, w pełni przystosowanym technologicznie do przeładunku ładunków masowych suchych i płynnych oraz obsługi statków typu Panamax. Terminal zlokalizowany jest w dogodnym położeniu przy głównym wejściu do Portu Gdynia, świadcząc usługi przeładunku statków 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu i obsługując ładunki na 4 nabrzeżach, których maksymalne zanurzenie wynosi 13 metrów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firma osiągnęła stabilną pozycję na rynku usług portowych i obroty powyżej 6 mln ton rocznie.
Sejmik województwa przyjął stanowisko ws. portu w Elblągu
Kolejki na przeprawie promowej w Świnoujściu
Morza spotkały się w Gdańsku. Baltic and Black Sea Ports & Shipping 2023
Współpraca Portu Gdańsk i mieszkańców dzielnic miasta na rzecz poprawy jakości życia
Terminal LNG w Świnoujściu – kolejna dostawa gazu z USA i wizyta ambasadora
Horała: inwestycja w głębokowodne terminale przeładunkowe jest absolutnie kluczowa