Realizacja budowy 15 potężnych zbiornikowców trwa. „Załoga Płockiej Stoczni Rzecznej zrobi wszystko aby dotrzymać terminów budowy, wysokiej jakości obiektów oraz zapewnić ochronę zdrowia pracowników. W chwili obecnej trwają skomplikowane odbiory techniczne kolejnej jednostki” – poinformowała stocznia na swoim profilu facebookowym.
Pierwszy z serii 15 kadłubów zbiornikowców, jakie do połowy 2018 r. wybuduje Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku, popłynął w listopadzie ubiegłego roku do Holandii. Budowa jednego kadłuba tankowca z tej serii trwa od 18 do 20 tygodni. Jest on wart kilka milionów złotych.
Jednostki budowane są dla firmy Plouvier Transport N.V. Zostaną wyczarterowane przez Shell Trading Rotterdam B.V. Wyposażeniem zbiornikowców zajmie się holenderska stocznia z grupy VEKA Group, do której należy większościowy pakiet udziałów w Płockiej Stoczni Rzecznej. Natomiast fiński koncern Wärtsilä dostarczy m.in. 6-cylindrowe silniki dual-fuel Wärtsilä 20 (dwupaliwowe, co oznacza, że będą mogły funkcjonować, wykorzystując konwencjonalne paliwo, ale także ekologiczne i ekonomiczne LNG), przekładnie oraz śruby nastawne.
110-metrowe jednostki zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu wydajności i bezpieczeństwa, elastyczności i niskich kosztach eksploatacji. Shell chce wykorzystać statki do wsparcia zwiększających się potrzeb w regionach: Amsterdam/Rotterdam/Antwerpia oraz Rhinetrack.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española