pc
Statek rybacki L47 Camilla nabiera kształtów. W Stoczni Parsęta w Kołobrzegu trwają prace przy budowie tej jednostki. Będzie przeznaczona do połowów spożywczych ryb i owoców morza.
Obecnie w ładowni wykonano już szalowanie z blachy nierdzewnej, a wkrótce rozpocznie się montaż masztu nawigacyjnego. Umowa na budowę jednostki została podpisana 25 kwietnia 2016 r. Jej szacowany koszt to ponad 3 mln złotych.
47 Camilla ma 14,8 m długości i 5,5 m szerokości. Objętość jej ładowni to ok. 50 m3. Jednostka napędzana będzie silnikiem spalinowym lub alternatywnie silnikiem elektrycznym.
Jednostkę L47 Camilla zamówił duński armator – rybak Kim Johansen z Hanstholm. To pierwszy statek, jaki od dwóch lat zwodowano w Stoczni Parsęta.
Stocznia Parsęta powstała w 1992 r. jako Morski Serwis Usług Technicznych i Specjalnych s.c. T.Jadwyk & M.Cieślak. Nazwę na obecną zmieniła w 2002 r. Stocznia posiada własne nabrzeże oraz budynki socjalne i warsztatowe (w tym dużą halę, w której istnieje możliwość budowy obiektów pływających).
Wiele lat doświadczeń sprawiło, że zakład ma ugruntowaną pozycję na rynku stoczniowym. Z usług „Parsęty” korzystają liczni armatorzy lokalni oraz skandynawscy.
Zakład świadczy szeroki wachlarz usług tokarskich, ślusarskich i spawalniczych. Jednak przede wszystkim remontuje jednostki pływające, a także buduje nowe pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków.
Jednymi z pierwszych prac były remonty i przebudowy łodzi bezpokładowych, potem pojawiły się łodzie typu TR-13 oraz łodzie 10- i 15-metrowe.
Prowadzono także kompleksowe modernizacje jednostek mające na celu poprawę ich efektywności, warunków pracy oraz dostosowanie do światowych standardów.
Wielkim osiągnięciem zakładu było zbudowanie dwóch łodzi ze stali nierdzewnej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española