Należąca do Grupy Kapitałowej PGE spółka Elektrownia Wiatrowa Baltica-1 z początkiem roku podpisała umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi o przyłączenie do sieci przesyłowej morskiej farmy wiatrowej Baltica-1 o mocy zainstalowanej do 896 MW. To kolejny ważny krok na drodze do budowy instalacji offshore w polskiej części Bałtyku.
Planowana morska farma wiatrowa Baltica-1 położna będzie w odległości ponad 79 km w głąb morza, na wysokości Łeby. Miejscem jej przyłączenia do sieci przesyłowej będzie rozdzielnia 400 kV w nowej stacji elektroenergetycznej. Uruchomienie morskiej farmy wiatrowej Baltica-1 planowane jest po 2030 roku.
„Podpisanie umowy przyłączeniowej dla elektrowni wiatrowej Baltica-1 zamyka proces przygotowań formalnych do wyprowadzenia mocy do krajowego systemu elektroenergetycznego dla całego portfela pierwszych trzech morskich farm wiatrowych PGE o łącznej mocy ok. 3,5 GW. To bezdyskusyjnie ważny krok w realizacji Programu Offshore PGE – największego na polskim rynku projektu tego typu, zakładającego instalację aż 6,5 GW na Morzu Bałtyckim. Zagwarantowanie możliwości wyprowadzenia mocy z morskiej farmy wiatrowej Baltica-1 znacząco ograniczyło ryzyko techniczne i biznesowe tej inwestycji, co pozwala nam z jeszcze większą pewnością oraz dynamiką planować i realizować dalsze prace fazy przygotowawczej. Równolegle prowadzimy bardzo intensywne prace dla naszych pozostałych projektów offshore” – mówi Wojciech Dąbrowski, Prezes Zarządu PGE SA.
Program Offshore Grupy Kapitałowej PGE zakłada budowę co najmniej trzech morskich farm wiatrowych, z czego Elektrownia Wiatrowa Baltica-1 jest trzecią inwestycją z podpisaną umową o przyłączenie. Wcześniej, w 2014 roku, inna spółka PGE – Elektrownia Wiatrowa Baltica-3, zawarła z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi umowę o przyłączenie do sieci przesyłowej morskiej farmy wiatrowej Baltica-3 o łącznej mocy zainstalowanej wynoszącej 1045 MW. Z końcem 2020 roku taką samą umowę dla morskiej farmy wiatrowej Baltica-2 o łącznej mocy do 1489 MW podpisała Elektrownia Wiatrowa Baltica-2.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española