Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku planuje w najbliższym czasie trzy spotkania, na których omówiona zostanie kwestia budowy Drogi Czerwonej w Gdyni. Udział w nich jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych, zwłaszcza mieszkańców Gdyni i terenów Gminy Kosakowo.
Podczas spotkań, specjaliści przedstawią różne warianty trasy Drogi Czerwonej i omówią związane z nimi uwarunkowania. Duży nacisk zostanie położony na uwzględnienie opinii społeczności lokalnych, które będą mogły zostać wyrażone zarówno w trakcie spotkania, jak i poprzez specjalny formularz dostępny na miejscu i na dedykowanej stronie internetowej - www.drogaczerwona.pl. Przewidziani są również przedstawiciele Inwestora, czyli GDDKiA Oddział w Gdańsku, którzy wezmą udział w dyskusji z uczestnikami.
Terminy i miejsca nadchodzących spotkań:
Droga Czerwona, zgodnie z wstępnymi założeniami, to około 9-kilometrowa trasa, dwujezdniowa, o statusie drogi głównej ruchu przyspieszonego. Jej celem jest połączenie z istniejącymi arteriami drogowymi poprzez pięć węzłów drogowych. Projektanci biorą pod uwagę brak ograniczeń nośności, co umożliwi drodze przyjęcie ciężkiego tranzytu do i z gdyńskiego portu, obecnie generującego przeciążenie na istniejącej estakadzie Kwiatkowskiego.
Inwestycja szacowana na ponad 2 miliardy złotych od dłuższego czasu stanowi istotne wyzwanie infrastrukturalne dla Gdyni. Wielokrotnie apelowano o znalezienie rozwiązania tego problemu, zarówno przez lokalne władze, mieszkańców, jak i przedstawicieli branży morskiej oraz Portu Gdynia.
Umowa z Mosty Katowice, podpisana w październiku 2022 r. przez Ministerstwo Infrastruktury, przewiduje budżet na poziomie ponad 8 milionów złotych.
Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju, podkreśla znaczenie nowego połączenia dla lokalnego układu drogowego. Inwestycja, finansowana z centralnego budżetu, ma sprostać potrzebom dojazdu do portowych terminali oraz odciążyć przeciążoną estakadę Kwiatkowskiego, często używaną przez tysiące mieszkańców Gdyni w codziennych dojazdach do pracy i domów.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024