Zarząd Morskiego Portu Gdynia wybrał najlepszą ofertę w przetargu na dzierżawę Terminala Zbożowego. Zwycięzcą zostało konsorcjum Szczecin Bulk Terminal i firm doradczych Tapini i Ribera.
Jak informowaliśmy wcześniej, do Portu Gdynia napłynęły cztery ostateczne oferty na dzierżawę Terminala Zbożowego. Pod względem miesięcznego czynszu stałego najwyższą przedstawiło konsorcjum Szczecin Bulk Terminal (operatora terminala masowego w Porcie Szczecin) oraz firm doradczych Tapini i Ribera. Ich oferta opiewała na 1 236 646,44 zł netto miesięcznie z tytułu stałego czynszu oraz 2,25 zł netto czynszu zmiennego za każdą przeładowaną tonę. Poza kryteriami cenowymi ocenie podlegały także gwarantowane parametry techniczne takie jak: pojemność terminalu, rata przeładunkowa, zastosowane środki ochrony środowiska czy harmonogram rzeczowo-finansowy.
To właśnie ta oferta została wybrana przez ZMPG (została oceniona na 98,72 punktu) i tym samym, po dopełnieniu formalności, w tym pozyskaniu zgody UOKiK na koncentrację, Szczecin Bulk Terminal będzie mógł rozpocząć przeładunki zbóż w oparciu o zmodernizowane nabrzeża Indyjskie i Norweskie. Zwycięskie konsorcjum nabędzie prawo dzierżawy do 2053 roku, czyli na 30 lat.
Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera pozostawiły w pokonanym polu pozostałych oferentów. Pośród nich były konsorcjum firmy Mondry (obecnego, tymczasowego dzierżawcy terminalu) i spółek Chemirol i Agrolok (propozycja czynszu 1 030 538,72 zł, punktacja: 85,22), OT Port Gdynia (prowadzący w Porcie Gdynia przeładunki masowe, zaproponował 1 104 121,43 zł czynszu, otrzymał 76,77 punktu), konsorcjum Speed (również operatora terminala masowego w Gdyni) oraz firm Astar, NTA i Tridente (oferowały 1 125 000,00 zł miesięcznie, otrzymały 80,78 punktu).
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii