Grupa Damen Shipyards oraz Noatum Maritime, będące częścią klastra morskiego i żeglugowego AD Ports Group, uzgodniły dostawę drugiego, w pełni elektrycznego holownika Damen RSD-E Tug 2513. Umowa została podpisana przez kapitana Ammara Mubaraka Al Shaiba, dyrektora generalnego klastra morskiego i żeglugowego AD Ports Group oraz Arnouta Damen, dyrektora generalnego Damen Shipyards Group.
Holownik RSD-E Tug 2513 umożliwi Noatum Maritime realizację operacji cumowania i odcumowywania w porcie Khalifa przy użyciu dwóch elektrycznych holowników. Jest to zgodne z wizją Noatum Maritime, by oferować klientom w pełni zrównoważone operacje cumownicze.
RSD-E Tug 2513, o długości 25 metrów, jest bardzo kompaktowy i doskonale nadaje się do obsługi nowoczesnych terminali przyjmujących największe statki świata. Opatentowany system podwójnych stateczników (Twin Fin Skeg) i podwójny dziób zapewniają doskonałą manewrowość i właściwości żeglugowe w obu kierunkach. Holownik oferuje wysoką moc uciągu na palu – ponad 70 ton. Może wykonać dwie lub więcej operacji na jednym ładowaniu, a jego baterie można szybko naładować w zaledwie dwie godziny, wspierając tym samym transformację energetyczną w żegludze bez kompromisów w zakresie wydajności.
Na podstawie sukcesu wcześniej dostarczonych holowników RSD-E Tug 2513, Damen może budować elektryczne holowniki z bardzo krótkim czasem realizacji.
Noatum Maritime umacnia swoją pozycję jako pionier zrównoważonych operacji portowych i przyspiesza przejście na czystsze, bardziej efektywne rozwiązania żeglugowe. Te inicjatywy są zgodne z globalnymi działaniami na rzecz dekarbonizacji, oferując jednocześnie opłacalne i wydajne alternatywy dla tradycyjnych operacji.
Noatum Maritime odebrało pierwszy holownik RSD-E Tug 2513 w lipcu 2024 roku. Bu Tinah był pierwszym w pełni elektrycznym holownikiem operującym na Bliskim Wschodzie. Holownik został przetestowany w najtrudniejszych warunkach środowiskowych, przy temperaturach sięgających 50 stopni Celsjusza, i szybko zdobył uznanie, zdobywając tytuł Rekordu Guinnessa jako Najpotężniejszy Elektryczny Holownik.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów