• <
nauta_2024

Chrzest kolejnego statku Hapag-Lloyd, Bangkok Express

06.02.2025 10:51 Źródło: Hapag-Lloyd
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Chrzest kolejnego statku Hapag-Lloyd, Bangkok Express
Fot. Hapag-Lloyd

Niemiecka firma poinformowała, że 5 stycznia br. odbył się chrzest kolejnego kontenerowca klasy Hamburg Express, który w przyszłości wyjdzie na szerokie wody. To kolejny statek zbudowany w stoczni Hanwha Ocean w południowokoreańskim Geoje.

Jak informuje Hapag-Lloyd, jest to dziewiąty statek w swojej serii. Aktualnie trwa wciąż budowa trzech pozostałych, co zwiastuje w niedługim czasie finał przedsięwzięcia. Firma podkreśla, że najnowszy nabytek ma być dowodem na zaangażowanie w rozwój floty pod kątem zrównoważonej żeglugi, przy jednoczesnym dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2045 roku.

W ceremonii chrztu wzięli udział przedstawiciele Hapag-Lloyd, Hanwha Ocean oraz innych podmiotów zaangażowanych w budowę statku. Matką chrzestną została Artittaya Tanthuwanit, żona prezesa firmy Ngow Hock, Borvornsinta Tanthuwanit. Po tym wydarzeniu kontenerowiec wyruszył do portu Pusan, również mieszczącego się w Korei Południowej, skąd rozpocznie swoją regularną działalność na trasie między portami w Azji i Europie.


Bangkok Express (IMO: 9943889) ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości, a jego ładowność wynosi 23 660 TEU. Należy do największej rozmiarowo serii statków Hapag-Lloyd, w skład której wchodzą Berlin Express, Manila Express, Hanoi Express, Busan Express, Singapore Express, Damietta Express, Hamburg Express i Gdansk Express. Aktualnie trwa budowa Rotterdam Express, Genova Express i Wilhelmshaven Express. Wspomniany Gdansk Expres został ochrzczony 1 listopada ub. r., a jego matką chrzestną została europosłanka Magdalena Adamowicz, żona tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza.

Czytaj więcej: Kontenerowiec Gdansk Express dołącza do floty Hapag Lloyd

Seria Hamburg Express nie jest jedyną, jaka powstaje dla Hapag-Lloyd. Przypomnijmy, że firma podpisała w listopadzie ub. r. dwa kontrakty z dwiema chińskimi stoczniami na łącznie 24 nowe kontenerowce, z planowym przekazywaniem w latach 2027-2029. Nowe statki będą miały łączną pojemność 312 000 TEU, a wartość inwestycji wyniesie około 4 mld dolarów. Długoterminowe finansowanie w wysokości 3 mld dolarów zostało już przyznane. Co istotne, wszystkie nowe jednostki zostaną wyposażone w najnowocześniejsze, niskoemisyjne silniki na gaz płynny pod wysokim ciśnieniem, które charakteryzują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Ponadto mogą być zasilane biometanem, który może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami napędowymi. Będą również przystosowane do zasilania amoniakiem.

Czytaj więcej: Hapag-Lloyd zamawia 24 ekologiczne kontenerowce

Spośród tych 24 nowych statków, 12 z nich, o pojemności 16 800 TEU każdy, zostanie zbudowanych przez Yangzijiang Shipbuilding Group. Jednostki te zostaną wykorzystane do zwiększenia przepustowości już istniejących usług. Pozostałe 12, o pojemności 9 200 TEU każdy, zostało zamówionych w New Times Shipbuilding i zastąpi starsze jednostki we flocie Hapag-Lloyd, które zbliżają się do końca okresu eksploatacji w tej dekadzie.


etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.