Niemiecka firma poinformowała, że 5 stycznia br. odbył się chrzest kolejnego kontenerowca klasy Hamburg Express, który w przyszłości wyjdzie na szerokie wody. To kolejny statek zbudowany w stoczni Hanwha Ocean w południowokoreańskim Geoje.
Jak informuje Hapag-Lloyd, jest to dziewiąty statek w swojej serii. Aktualnie trwa wciąż budowa trzech pozostałych, co zwiastuje w niedługim czasie finał przedsięwzięcia. Firma podkreśla, że najnowszy nabytek ma być dowodem na zaangażowanie w rozwój floty pod kątem zrównoważonej żeglugi, przy jednoczesnym dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2045 roku.
W ceremonii chrztu wzięli udział przedstawiciele Hapag-Lloyd, Hanwha Ocean oraz innych podmiotów zaangażowanych w budowę statku. Matką chrzestną została Artittaya Tanthuwanit, żona prezesa firmy Ngow Hock, Borvornsinta Tanthuwanit. Po tym wydarzeniu kontenerowiec wyruszył do portu Pusan, również mieszczącego się w Korei Południowej, skąd rozpocznie swoją regularną działalność na trasie między portami w Azji i Europie.

Bangkok Express (IMO: 9943889) ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości, a jego ładowność wynosi 23 660 TEU. Należy do największej rozmiarowo serii statków Hapag-Lloyd, w skład której wchodzą Berlin Express, Manila Express, Hanoi Express, Busan Express, Singapore Express, Damietta Express, Hamburg Express i Gdansk Express. Aktualnie trwa budowa Rotterdam Express, Genova Express i Wilhelmshaven Express. Wspomniany Gdansk Expres został ochrzczony 1 listopada ub. r., a jego matką chrzestną została europosłanka Magdalena Adamowicz, żona tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska, Pawła Adamowicza.
Czytaj więcej: Kontenerowiec Gdansk Express dołącza do floty Hapag Lloyd
Seria Hamburg Express nie jest jedyną, jaka powstaje dla Hapag-Lloyd. Przypomnijmy, że firma podpisała w listopadzie ub. r. dwa kontrakty z dwiema chińskimi stoczniami na łącznie 24 nowe kontenerowce, z planowym przekazywaniem w latach 2027-2029. Nowe statki będą miały łączną pojemność 312 000 TEU, a wartość inwestycji wyniesie około 4 mld dolarów. Długoterminowe finansowanie w wysokości 3 mld dolarów zostało już przyznane. Co istotne, wszystkie nowe jednostki zostaną wyposażone w najnowocześniejsze, niskoemisyjne silniki na gaz płynny pod wysokim ciśnieniem, które charakteryzują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Ponadto mogą być zasilane biometanem, który może zmniejszyć emisję CO2 nawet o 95% w porównaniu z konwencjonalnymi systemami napędowymi. Będą również przystosowane do zasilania amoniakiem.
Czytaj więcej: Hapag-Lloyd zamawia 24 ekologiczne kontenerowce
Spośród tych 24 nowych statków, 12 z nich, o pojemności 16 800 TEU każdy, zostanie zbudowanych przez Yangzijiang Shipbuilding Group. Jednostki te zostaną wykorzystane do zwiększenia przepustowości już istniejących usług. Pozostałe 12, o pojemności 9 200 TEU każdy, zostało zamówionych w New Times Shipbuilding i zastąpi starsze jednostki we flocie Hapag-Lloyd, które zbliżają się do końca okresu eksploatacji w tej dekadzie.

Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów