• <
nauta_2024

Kontenerowiec Gdansk Express dołącza do floty Hapag Lloyd

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kontenerowiec Gdansk Express dołącza do floty Hapag Lloyd
Fot. Donya Amer / LinkedIn

1 listopada w koreańskim Geoje, w stoczni Hanwha Ocean, odbyła się ceremonia nadania imienia nowemu kontenerowcowi armatora Hapag Lloyd – Gdansk Express. Matką chrzestną została Magdalena Adamowicz.

Gdansk Express to ósmy z serii 12 budowanych w Hanwha Ocean kontenerowców. Statek ma pojemność 23 600 teu, mierzy 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, tym samym cała seria statków powstających w Korei Południowej stanowić będzie największe jednostki we flocie niemieckiego armatora Hapag Lloyd. W piątek 1 listopada odbyła się ceremonia nadania imienia jednostce. Zgodnie z zapowiedziami, ma ona wyruszyć w pierwszy rejs już w poniedziałek.

Fot. Hapag Lloyd / LinkedIn


Statek pływać będzie na linii FE3, łączącej Daleki Wschód z Europą Północną, jednak nie pojawi się na Bałtyku, a zaledwie w Hamburgu. Swoje rejsy rozpoczynać będzie w Ningbo, następnymi przystankami będą Xiamen, Kaohsiung, Yantian, Singapur, Rotterdam i Hamburg. Po raz pierwszy do Niemiec Gdansk Express ma dotrzeć na początku stycznia. W drodze powrotnej jednostka pożegluje do Hong Kongu przez Antwerpię, Southampton, Algeciras, Singapur i Yantian.

Matką chrzestną kontenerowca została Magdalena Adamowicz, posłanka do parlamentu europejskiego, wdowa po prezydencie Gdańska Pawle Adamowiczu. Donya Amer, członkini zarządu spółki Hapag Lloyd AG, tłumaczyła w poście na portalu LinkedIn, że imię statku ma honorować wkład polskich marynarzy w operacje armatora. „Ich poświęcenie i profesjonalizm są kluczowe dla naszego sukcesu” – napisała Amer.

W skład serii 12 nowych kontenerowców wchodzą już przekazane wcześniej Berlin Express, Manila Express, Hanoi Express, Busan Express, Singapore Express, Damietta Express i Hamburg Express. Po Gdansk Express kolejne są Bangkok Express, Rotterdam Express, Genova Express i Wilhelmshaven Express. Jednostki mają dwupaliwowe silniki – mogą wykorzystywać konwencjonalne paliwo żeglugowe lub LNG, w przyszłości mają jednak wykorzystywać zielony metanol lub biometan.


etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.