• <

Maersk i Hapag-Lloyd uruchamiają nową linię oceaniczną. Start Gemini Cooperation

01.02.2025 13:26 Źródło: Hapag-Lloyd, Maersk
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk i Hapag-Lloyd uruchamiają nową linię oceaniczną. Start Gemini Cooperation
Fot. Hapag-Lloyd

Od 1 lutego tego roku Maersk i Hapag-Lloyd rozpoczęły współpracę w ramach Gemini Cooperation. Ambicją obu gigantów żeglugi jest stworzenie elastycznej i wzajemnie połączonej sieci oceanicznej, zapewniając po jej pełnym wdrożeniu niezawodność harmonogramu dostaw powyżej 90%.

Zgodnie z planem, łącznie 340 statków o pojemności 3,7 mln TEU obu firm zostanie stopniowo wprowadzonych do nowej sieci oceanicznej, rozpoczynając pływanie zgodnie z nowymi harmonogramami. Gemini Cooperation ma obejmować 57 usług, 29 oceanicznych linii głównych i 28 międzyregionalnych połączeń wahadłowych (Europa: 13; Azja: 10; Bliski Wschód: 4; obie Ameryki: 1). Oczekuje się, że okres przejściowy potrwa do końca maja, a statki będą stopniowo wchodzić do nowej sieci i wychodzić z wygasających umów, które Maersk i Hapag-Lloyd mają z innymi przewoźnikami. Oczekuje się, że do czerwca 2025 roku wszystkie statki będą działać zgodnie z nowym harmonogramem. 

– Jesteśmy teraz gotowi do rozpoczęcia stopniowego wdrażania nowej sieci. W ciągu ostatniego roku starannie to zaplanowaliśmy, aby zapewnić wszystkim naszym klientom płynne przejście do nowej sieci. Wierzymy, że dzięki innowacyjnemu projektowi nasi klienci skorzystają ze zwiększonej niezawodności, elastyczności i bardziej konkurencyjnych produktów – wskazał Johan Sigsgaard, dyrektor ds. produktów oceanicznych w Maersk

– Uruchomienie nowej sieci to wielka szansa dla nas wszystkich. Dzięki naszej docelowej niezawodności harmonogramu jeszcze lepiej zaspokoimy jedną z najważniejszych potrzeb naszych klientów i ustanowimy nowy standard jakości w branży. Wraz z naszym partnerem operacyjnym, firmą Maersk, koncentrujemy się na spełnieniu obietnicy 90% niezawodności harmonogramu. Sieć Gemini ustanowi również nowe standardy branżowe w zakresie zrównoważonego rozwoju i przyspieszy bieżące wysiłki firm w zakresie dekarbonizacji. Dzięki naszemu efektywnemu systemowi operacyjnemu "hub & spoke" możemy rozmieszczać większe statki, a tym samym jednocześnie optymalizować szybkość ich poruszania, skracać czas pracy, a tym samym zmniejszać emisję CO2. Wszystko to oszczędza naszym klientom dużo czasu i zasobów – przedstawił Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.

Obok otwarcia nowej formy działalności we współpracy z Hapag-Lloyd, Maersk planuje ciągłe inwestycje w rozbudowę floty i optymalizację obsługiwanych tras. Jednocześnie wykorzystuje i rozwija zaplecze infrastrukturalne, w tym magazyny i centra przeładunkowe, a także doświadczone zespoły w ponad 180 krajach. Dotyczy to także pełnego pakietu zintegrowanych usług logistycznych umożliwiający kompleksową obsługę potrzeb łańcucha dostaw, działając także w myśl dekarbonizacji branży morskiej, wprowadzając innowacje technologiczne do ich działalności. 

Działalność w ramach Gemini Cooperation zakłada usługi związane z zawijaniem do mniejszej liczby portów, a przypomnijmy że Maersk rezygnuje z obsługi znajdujących się w Polsce, a nawet zachodnioeuropejskich jak brytyjski Felixtowe. Na pętlach głównych ma działać przeważnie jeden operator, zmniejszając tym samym złożoność wykonawczą. Mimo ograniczenia liczby portów, do jakich zawijają statki w kolorze blue maersk, więcej połączeń mam dotyczyć terminali APM, gdzie firma posiada kontrolę operacyjną i priorytetową obsługę. Zoptymalizowana w ten sposób sieć ma umożliwić konkurencyjny tranzyt i zmniejszony czas realizacji dostaw w ramach kluczowych korytarzy morskich.

Obie firmy wskazują, że choć wyraźnie widać polepszenie bezpieczeństwa na trasie prowadzącej przez Kanał Sueski, tak Gemini Cooperation ma skupiać się na liniach opływających Przylądek Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki. Będą nadal uważnie monitorować i analizować najnowsze wydarzenia oraz ich wpływ na sytuację bezpieczeństwa na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej, wskazując, że zdecydują się na pełny powrót w sytuacji realnego powrotu stabilności i bezpieczeństwa w regionie. 

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.