• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Spółka Bałtycki Terminal Zbożowy w likwidacji. Po modernizacji nadal będzie funkcjonował tu terminal zbożowy

AK

08.04.2022 12:47
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Spółka Bałtycki Terminal Zbożowy w likwidacji. Po modernizacji nadal będzie funkcjonował tu terminal zbożowy

Partnerzy portalu

Spółka Bałtycki Terminal Zbożowy w likwidacji. Po modernizacji nadal będzie funkcjonował tu terminal zbożowy - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port Gdynia/ T. Urbaniak

Bałtycki Terminal Zbożowy, który mieści się na terenie Portu Gdynia jest w stanie likwidacji. Po modernizacji będzie tu funkcjonował nowoczesny terminal zbożowy.

– Uważnie przyjrzeliśmy się ogólnej strategii i stwierdziliśmy, że działalność w BTZ raczej nie przyczyni się do realizacji naszych długoterminowych celów – informują udziałowcy. – Firma nadal zobowiązuje się do traktowania wszystkich pracowników z szacunkiem i wspierania ich podczas procesu transformacji – dodają.

Bałtycki Terminal Zbożowy oferował przede wszystkim usługi przeładunku oraz czasowego składowania zbóż, nasion oleistych oraz surowców paszowych. Spółka od 2005 roku należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i holenderskiej Cefetra B.V. 

Terminal mieści się na terenie Portu Gdynia.

– Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego – podkreśla Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.

Jak podkreśla, Port Gdynia nie ma możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie portu.

– Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ – dodaje Wicka.

W Porcie Gdynia w 2021 roku przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż. Czy ten wynik będzie teraz zagrożony?

– Zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. W tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach informuje Aleksander Wicka. 

I jak dodaje, przebudowa nabrzeża i pogłębienie kanałów portowych planowane było od lat i jest zgodne z założoną strategią Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dotyczącą dostosowywania infrastruktury portowej do zmieniających się wymagań rynku, tak aby w pełni wykorzystywać potencjał i zwiększać możliwości przeładunkowe portu.

Aleksander Wicka w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, poinformował również, że właściciele spółki BTZ zwrócili się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z propozycją wcześniejszego zakończenia umowy dzierżawy.

Pokłosiem tego było podpisane porozumienie pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Bałtyckim Terminalem Zbożowym Sp. z o.o., które umożliwi realizację planowanej modernizacji na terenie nieruchomości w wyznaczonym harmonogramie.

– Dzięki planowanej inwestycji, terminal będzie mógł realizować przeładunki w oparciu o nowoczesną infrastrukturę portową – podsumował.


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.