Bałtycki Terminal Zbożowy, który mieści się na terenie Portu Gdynia jest w stanie likwidacji. Po modernizacji będzie tu funkcjonował nowoczesny terminal zbożowy.
– Uważnie przyjrzeliśmy się ogólnej strategii i stwierdziliśmy, że działalność w BTZ raczej nie przyczyni się do realizacji naszych długoterminowych celów – informują udziałowcy. – Firma nadal zobowiązuje się do traktowania wszystkich pracowników z szacunkiem i wspierania ich podczas procesu transformacji – dodają.
Bałtycki Terminal Zbożowy oferował przede wszystkim usługi przeładunku oraz czasowego składowania zbóż, nasion oleistych oraz surowców paszowych. Spółka od 2005 roku należy do Konsorcjum Wielkopolskich Zakładów Tłuszczowych ADM z amerykańskim właścicielem i holenderskiej Cefetra B.V.
Terminal mieści się na terenie Portu Gdynia.
– Intencją Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. jest utrzymanie w obecnym miejscu funkcjonującego terminalu zbożowego – podkreśla Aleksander Wicka, kierownik Działu Marketingu w Porcie Gdynia.
Jak podkreśla, Port Gdynia nie ma możliwości ingerowania w politykę zatrudnienia w poszczególnych spółkach operujących na terenie portu.
– Pragnę podkreślić, że ZMPG prowadzi negocjacje z podmiotami zainteresowanymi wydzierżawieniem nieruchomości zajmowanych obecnie przez spółkę BTZ w okresie przejściowym a jednym z istotnych czynników przy rozpatrywaniu ofert będzie deklaracja wykorzystania wiedzy i doświadczenia pracowników BTZ – dodaje Wicka.
W Porcie Gdynia w 2021 roku przeładowano 4765,1 tys. ton zbóż. Czy ten wynik będzie teraz zagrożony?
– Zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w tej kategorii na Morzu Bałtyckim. W tym celu Port Gdynia rozpoczyna inwestycję związaną z przebudową nabrzeża Indyjskiego co umożliwi obsługę największych statków jakie mogą zawijać do bałtyckich portów a tym samym w znaczącym stopniu poprawi konkurencyjność terminalu w kolejnych latach –informuje Aleksander Wicka.
I jak dodaje, przebudowa nabrzeża i pogłębienie kanałów portowych planowane było od lat i jest zgodne z założoną strategią Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. dotyczącą dostosowywania infrastruktury portowej do zmieniających się wymagań rynku, tak aby w pełni wykorzystywać potencjał i zwiększać możliwości przeładunkowe portu.
Aleksander Wicka w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, poinformował również, że właściciele spółki BTZ zwrócili się do Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. z propozycją wcześniejszego zakończenia umowy dzierżawy.
Pokłosiem tego było podpisane porozumienie pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Bałtyckim Terminalem Zbożowym Sp. z o.o., które umożliwi realizację planowanej modernizacji na terenie nieruchomości w wyznaczonym harmonogramie.
– Dzięki planowanej inwestycji, terminal będzie mógł realizować przeładunki w oparciu o nowoczesną infrastrukturę portową – podsumował.
Australia planuje nowy terminal kontenerowy
Rosja chce Arktyki na własność
A. Gembicka: skierowałam pismo do służb w sprawie dzierżawy terminala zbożowego w Gdyni
Przedstawiciele Portu Gdańsk z wizytą w największym duńskim terminalu kontenerowym
Zełeński: Dzięki wygranej bitwie o Morze Czarne Ukraina przetransportowała prawie 7,5 mln ton ładunków
Największe wzrosty pośród unijnych portów w Gdańsku; sytuacja wszystkich poprawia się po pandemii