• <
smartre_2023

Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej

rk

22.12.2022 10:28 Źródło: Meyer Turku, Baltic Operator
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej

Partnerzy portalu

Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej - GospodarkaMorska.pl
Meyer Turku

We współpracy z fińską stocznią Meyer Turku Baltic Operator Sp. z o. o. zrealizuje budowę dwóch jednostek patrolowych dla fińskiej Straży Granicznej (Rajavartiolaitos). Polski wykonawca będzie odpowiadał za stworzenie i częściowe doposażenie kadłubów.

W czerwcu 2022 roku Meyer Turku i zamawiający potwierdziły umowę, która obejmuje dostawę dwóch nowych wielofunkcyjnych okrętów patrolowych typu Turva. Mają one zastąpić starsze patrolowce, które są obecnie w służbie. Fiński wykonawca, należący do niemieckiej grupy kapitałowej Meyer Werft, jest głównym podmiotem odpowiadającym za przebieg budowy na wszystkich jej etapach. Obok Baltic Operator, w przedsięwzięcie jest zaangażowana także fińska firma Uusikaupunki Workboat, która będzie odpowiadać za stworzenie nadbudówek. Wedle założonych planów pierwszy okręt zostanie ukończony w 2025 roku, a drugi w 2026 roku.

Polski wykonawca już wcześniej współpracował z fińskim przedsiębiorstwem, współpracując m.in. przy budowie statków wycieczkowych.

- Jest nam niezmiernie miło ogłosić naszych głównych partnerów w fazie budowy patrolowców. Zarówno Baltic Operator, jak i Uusikaupunki Workboat są uznanymi profesjonalistami w tej dziedzinie i wspaniale jest móc z nimi współpracować przy tych wymagających projektach - powiedział wiceprezes Meyer Turku Tapani Pulli.

Wielozadaniowe okręty patrolowe będą miały 98 m długości, 17,6 m szerokości, przy zanurzeniu wynoszącym 5,1 metra. Zostaną wyposażone w silniki o mocy 12 MW. Okręty typu Turva mają będą kontynuatorami serii rozpoczętej przez prototypowy OPV Turva, która jest prawdopodobnie pierwszą na świecie jednostką do obrony wybrzeża z napędem LNG. Ma 4000 tonażu i 30 członków załogi. Osiąga prędkość 18 węzłów. Nowe okręty będą najpewniej zbliżone pod względem wyposażenia i rozmiarów do swojego poprzednika. Są planowane jako uniwersalne jednostki, które poza zadaniami typowymi dla straży przybrzeżnej (ochrona granic morskich, zwalczanie przemytu i kontrola jednostek nawodnych), będą przystosowane do pełnienia zadań ratowniczych (w tym działań SAR), a także likwidowania skutków rozlewów olejowych w ramach ochrony środowiska wodnego i bezpieczeństwa przeciwpożarowego.


Gospodarka Morska
Rajavartiolaitos

Partnerzy portalu

seatech_390x100_2022

Dziękujemy za wysłane grafiki.