• <
nauta_2024

Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej

rk

22.12.2022 10:28 Źródło: Meyer Turku, Baltic Operator
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej

Partnerzy portalu

Baltic Operator zbuduje kadłuby dla jednostek fińskiej straży przybrzeżnej - GospodarkaMorska.pl
Meyer Turku

We współpracy z fińską stocznią Meyer Turku Baltic Operator Sp. z o. o. zrealizuje budowę dwóch jednostek patrolowych dla fińskiej Straży Granicznej (Rajavartiolaitos). Polski wykonawca będzie odpowiadał za stworzenie i częściowe doposażenie kadłubów.

W czerwcu 2022 roku stocznia Meyer Turku i zamawiający potwierdzili umowę, która obejmuje dostawę dwóch nowych, wielozadaniowych okrętów patrolowych typu Turva. Mają one zastąpić starsze patrolowce, które są obecnie w służbie. Fiński wykonawca, należący do niemieckiej grupy kapitałowej Meyer Werft, jest głównym podmiotem odpowiadającym za przebieg budowy na wszystkich jej etapach. Obok Baltic Operator, w przedsięwzięcie jest zaangażowana także fińska firma Uusikaupunki Workboat, która będzie odpowiadać za stworzenie nadbudówek. Wedle założonych planów pierwszy patrolowiec zostanie ukończony w 2025 roku, natomiast drugi w 2026 roku.

Polski wykonawca już wcześniej współpracował z fińskim przedsiębiorstwem, współpracując m.in. przy budowie statków wycieczkowych.

- Jest nam niezmiernie miło ogłosić naszych głównych partnerów w fazie budowy patrolowców. Zarówno Baltic Operator, jak i Uusikaupunki Workboat są uznanymi profesjonalistami w tej dziedzinie i wspaniale jest móc z nimi współpracować przy tych wymagających projektach - powiedział wiceprezes Meyer Turku Tapani Pulli.

Wielozadaniowe okręty patrolowe będą miały 98 m długości, 17,6 m szerokości, przy zanurzeniu wynoszącym 5,1 metra. Zostaną wyposażone w silniki o mocy 12 MW. Jednostki typu Turva będą kontynuatorami serii rozpoczętej przez prototypowy OPV Turva, która jest prawdopodobnie pierwszą na świecie jednostką do obrony wybrzeża z napędem LNG. Ma wyporność wynoszącą ok. 4000 ton i 30 członków załogi. Osiąga prędkość 18 węzłów. Nowe patrolowce będą najpewniej zbliżone pod względem wyposażenia i rozmiarów do swojego poprzednika. Są planowane jako uniwersalne jednostki, które poza zadaniami typowymi dla straży przybrzeżnej (ochrona granic morskich, zwalczanie przemytu i kontrola jednostek nawodnych), będą przystosowane do pełnienia zadań ratowniczych (w tym działań SAR), a także likwidowania skutków rozlewów olejowych w ramach ochrony środowiska wodnego i bezpieczeństwa przeciwpożarowego.

Gospodarka Morska
Rajavartiolaitos
etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.