Babcock tworzy ponad 1000 nowych miejsc pracy w naszym dużym, zaawansowanym zakładzie produkcyjnym i stoczniowym w Rosyth, aby wspierać realizację naszych światowej klasy programów i rozwój możliwości naszej siły roboczej. Inicjatywa operacyjna wspierająca produkcję koncentruje się na
przyciąganiu ludzi z różnych środowisk i doświadczeń, w tym osób, które
obecnie nie kształcą się, nie pracują ani nie szkolą, a jej rola
koncentruje się na wspieraniu i uczeniu się od rzemieślników z długim
stażem.
Brytyjska branża stoczniowa jak wiele innych boryka się z dostępem do wykwalifikowanych kadr stoczniowych, stąd wiele firmy inwestuje w praktyki, staże oraz formy współpracy międzynarodowej celem pozyskiwania nowych pracowników. Odpowiedzialny za budowę fregat typu 31 dla Royal Navy Babcock International działający w Szkocji obiera w tej kwestii również kurs ofert edukacyjnych dla osób chcących zatrudnić się w stoczni, nawet jeśli wcześniej nie mieli związku z branżą morską. A firma potrzebuje coraz więcej pracowników, gdyż stanowiąc podstawę zaangażowania stoczni w dalszy rozwój umiejętności wymaganych do wspierania klientów teraz i w przyszłości.
– Przyciąganie i zatrzymywanie talentów ma kluczowe znaczenie dla przyszłego sukcesu naszej firmy i przynosi bezpośrednie korzyści lokalnym społecznościom, w których działamy. Ciągłe inwestycje w programy i obiekty rozwojowe Babcock umożliwiają naszym praktykantom, absolwentom i stażystom połączenie nauki w miejscu pracy w nowoczesnym, sterowanym cyfrowo środowisku przemysłowym, wraz ze szkoleniami akademickimi prowadzonymi przez partnerów zajmujących się dalszą edukacją i naszą własną Akademią Umiejętności Babcock. W tym tygodniu przypada Tydzień praktyk zawodowych w Szkocji; nasi praktykanci odgrywają naprawdę ważną rolę wśród naszych pracowników w całej Wielkiej Brytanii, zapewniając nam utrzymanie umiejętności technicznych niezbędnych do dalszej realizacji kluczowych programów obrony narodowej – podkreślił David Lockwood, dyrektor naczelny Babcock International.
– Rosyth znajduje się w centrum głównych brytyjskich programów obronnych i handlowych, a spotkanie w zeszłym tygodniu z wykwalifikowanymi pracownikami i praktykantami było dla nas zaszczytem. Kariera w firmie Babcock może zapewnić wyjątkowe możliwości i wykwalifikowane szkolenie techniczne, wnosząc jednocześnie ogromny wkład w szkocką gospodarkę – zaznaczył James Cartlidge minister zamówień obronnych.
– Ogłoszenie firmy Babcock to fantastyczna wiadomość dla branży inżynieryjnej w Szkocji, a także szerzej rozumianej Wielkiej Brytanii i idealnie pasuje do czasu, ponieważ zbiega się ze Szkockim Tygodniem Praktyki zawodowej. Biorąc pod uwagę, że zdumiewająca liczba czterystu z tysiąca nowo utworzonych stanowisk to praktykanci, co za fantastyczna okazja, aby dodać do naszej gospodarki wysoko wykwalifikowane, dobrze płatne miejsca pracy i znacząco zwiększyć naszą pulę talentów. Stwarza szansę osobom nowym w świecie pracy oraz osobom korzystającym z możliwości zmiany ścieżki kariery, aby przyczynić się do nigdy nie ważniejszego bezpieczeństwa Wielkiej Brytanii – powiedział Paul Sheerin, dyrektor naczelny Scottish Engineering.
W ciągu najbliższych czterech lat nowe możliwości zatrudnienia mają przynieść korzyści zarówno brytyjskiej gospodarce, jak i społecznościom lokalnym i będą obejmować 400 staży, 350 pracowników wsparcia produkcji, wykwalifikowanych inżynierów, handlowców i absolwentów. Osoby te będą wspierać programy takie jak projektowanie i budowa wspomnianych fregat typu 31.
Nowi pracownicy dołączą do najnowocześniejszego, zaawansowanego zakładu produkcyjnego wyposażonego w technologie cyfrowe, w który w ostatnich dziesięcioleciach zainwestowano ponad 200 milionów funtów. Rośnie także liczba praktykantów w placówce Babcock na zachodnim wybrzeżu Szkocji, wspierając bazę marynarki wojennej Jego Królewskiej Mości w Clyde i brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się łodziami podwodnymi, a nasze możliwości praktyk zawodowych mają się podwoić w 2024 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów