mk
Transport ryb i owoców morza z farm morskich prosto do przetwórni – to zadanie nowej jednostki typu life fish carrier wyprodukowanej w CRIST S.A. W pełni wyposażona, druga w serii jednostka tego typu, została w niedzielę przekazana norweskiemu armatorowi – Arctic Group AS.
NB SC 75/2 – statek typu life fish carrier, to druga z serii a trzecia w historii jednostka budowana na zamówienie Arctic Group AS, czyli norweskiej firmy specjalizującej się w eksploatacji statków z sektora hodowli ryb. Przedsiębiorstwo dostarcza swoje produkty zarówno do klientów biznesowych, jak i prywatnych - na całym świecie. Statek służący do transportu ryb i owoców morza z farm morskich do przetwórni na lądzie, będzie operował m.in. na Oceanie Spokojnym i Atlantyckim, gdzie odbywają się połowy.
Głównym przeznaczeniem jednostki jest transport żywej ryby z farm rybnych do fabryk (dalszy przerób ryby). Statek został zaprojektowany do transportu żywego łososia, pstrąga, dorsza i innych gatunków hodowlanych ryb morskich. Żywe ryby będą przechowywane w zbiornikach wyposażonych w obieg wody morskiej, system uzdatniania wody tlenem oraz automatyczny system odkażania zbiorników ozonem. Załadunek i wyładunek ryb odbywać się będzie metodą próżniową.
- Cieszymy się, że druga jednostka typu life fish carrier dla Arctic Group powstała w naszej stoczni. To kolejna, po hybrydowym promie NB 70 „Herjólfur”, w pełni wyposażona jednostka, która została zbudowana przez CRIST w tym roku – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager, CRIST S.A.
Dzięki odpowiednim wymiarom - długości 75 m, szerokości 15 m, NB SC 75/2 jest w stanie pomieścić nawet do 3 tys. m sześc. specjalnie uzdatnianej wody do przewozu żywej ryby. Masa kadłuba szacowana jest na powyżej 1.000 ton. Jednostka będzie obsługiwana przez dziesięcioosobową załogę.
Wymiary jednostki:
Długość całkowita: 75,7 m
Szerokość: 15 m
Wysokość do pokładu głównego: 8 m
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli