Stocznia NVL Blohm+Voss w Hamburgu poinformowała o wyjątkowym wydarzeniu dla działalności jej jak i Marynarki Wojennej Niemiec. 19 września została podniesiona bandera na nowej korwecie serii K130 (typ Braunschweig), FGS Köln (F265).
Koncern Rheinmetall uzgodnił z Grupą Lürssen kluczowe warunki przejęcia stoczni Naval Vessels Lürssen (NVL Lürssen), znajdującej się w Bremie i posiadającej długą tradycję w zakresie budowy okrętów. To już potwierdzone, że dochodzi do wielkiego przetasowania w niemieckiej branży stoczniowej. Strony planują formalnie sfinalizować transakcję w najbliższej przyszłości, z zastrzeżeniem zgody odpowiednich organów antymonopolowych, strony planują sfinalizować przejęcie na początku 2026 roku.
Gdy w grudniu 2023 roku w stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z serii zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich, typu F126, wzbudziła zainteresowanie specjalistów i miłośników tematyki okrętowej. Jednakże w ostatnim czasie pojawiło się coraz więcej niepokojących informacji na temat losów przedsięwzięcia i w końcu padło sakramentalne „,mamy opóźnienie”.
Przy Bulwarach Chrobrego w Porcie Szczecin zatrzymał się nietypowy gość. Jest nim niemiecka korweta serii K130, FGS Braunschweig (F260), która jest w trakcie wykonywania misji na Morzu Bałtyckim. Obok uzupełnienia zapasów i odpoczynku załogi jest to okazja do zapoznania się z okrętem państwa NATO jak i potwierdzenia znaczenia polskich portów w zakresie obsługi jednostek sił morskich.
Damen Naval budujący nowe fregaty dla Niemiec ma problem – w związku z opóźnieniami zamawiający planuje wstrzymać płatności do czasu osiągnięcia kamieni milowych. Z pomocą może przyjść holenderski rząd.
W największym niemieckim mieście portowym Blohm+Voss, oddział koncernu NVL, inwestuje 500 tys. euro w modernizację swojego centrum szkoleniowego. Celem jest poradzenie sobie z obecnie kluczowym wyzwaniem branży stoczniowej w Europie, czyli pozyskiwaniem wykwalifikowanych pracowników. Jako najlepsze rozwiązanie jawi się, by firmy same zaczęły szukać i szkolić „młode talenty”.
W australijskim Sydney odbyło się, 26 maja, podpisanie protokołu ustaleń (Memorandum of Understanding, MoU) między thyssenkrupp Marine Systems, niemiecką stocznią z siedzibą w Kilonii, a Saab Australia, oddziałem szwedzkiego koncernu Saab. Dokument ma na celu zbadanie możliwości współpracy obu podmiotów w związku z ofertą dla sił morskich Australii na fregaty oparte na platformie MEKO A-200, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększenia zdolności morskich.
W mieszczącej się w Hamburgu stoczni NVL Blohm+Voss odbyła się ceremonia chrztu czwartej z pięciu korwet serii K130, znanej też jako typ Braunschsweig. Przyszły FGS Augsburg (F266) ma w niedalekiej przyszłości wzmocnić potencjał Marynarki Wojennej Niemiec (Deutsche Marine).
Niemieckie media donoszą o uszkodzeniu kilku okrętów Marynarki Wojennej Niemiec. Wśród nich miała być także wciąż budowana korweta FGS Emden, co prawdopodobnie wpłynie na przesunięcie przekazania jej do służby. Zdaniem dziennikarzy doszło tu do aktów sabotażu, co stawia pod znakiem zapytania zdolności kraju do ochrony swojego uzbrojenia, ale przede wszystkim utrzymania bezpieczeństwa obywateli.
W 80-tą rocznicę zatopienia statku Wilhelm Gustloff o swoich wspomnieniach związanych z jednostką pisze Wojciech Wachniewski.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”