Posiedzenie rządu z dnia 17 września było wyjątkowe, jako że jednym z głównych tematów był stan prac nad pozyskaniem okrętów podwodnych nowego typu (OPNT) pk. „Orka”. Choć obrady nie przyniosły tak pokładanej nadziei w kwestii wyboru oferenta, który dostarczy wspomniane jednostki dla polskiej Marynarki Wojennej, jedynie potwierdzając zapowiedzi z zeszłego roku o „podjęciu ostatecznej decyzji”, tak wciąż pozostaje w entuzjastach iskierka nadziei, że w końcu dojdzie do przełomu.
Szwedzka firma Saab podpisała kontrakt na dostawę dla Royal Australian Navy dodatkowego, bezzałogowego pojazdu podwodnego AUV62-AT. Celem jest wykorzystanie go do ćwiczeń sił morskich w zakresie zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare) celem utrzymania zdolności morskich w tym zakresie oraz odciążenie załogowych jednostek, wobec stanu których nie brakuje kontrowersji.
3 września 1935 r. „Dar Pomorza” powrócił do Gdyni, kończąc trwający prawie rok pierwszy rejs polskiego statku dookoła świata. Poza względami szkoleniowymi, to przedsięwzięcie miało duże znaczenie polityczne i propagandowe.
19 czerwca 1930 r. trójmasztowy żaglowiec Dar Pomorza po raz pierwszy wpłynął na redę portu w Gdyni. Od lat 30. do lat 80. XX w. służył Polskiej Marynarce Handlowej jako jednostka szkoleniowa dla studentów Szkoły Morskiej. Dziś jest obiektem muzealnym i cumuje przy gdyńskim skwerze Kościuszki.
W trakcie prób morskich znajduje się okręt wsparcia logistycznego, Atlante (A5336), który wejdzie w skład Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Z racji na swoje rozmiary jest największą jednostką, na jakiej zawiśnie bandera sił morskich. Będzie stanowić także istotne wsparcie działań zarówno własnej floty, jak i w ramach międzynarodowych zespołów okrętowych.
Meksykański żaglowiec szkoleniowy Cuauhtémoc nie zmieścił się podczas manewrów pod Mostem Brooklińskim w Stanach Zjednoczonych i uderzył w niego masztami. Na masztach jednostki stali członkowie załogi. W tej chwili wiadomo o co najmniej dwóch ofiarach i kilkunastu rannych.
Resort obrony Czarnogóry poinformował, że 24 kwietnia we francuskiej stoczni Kership w Lorient rozpoczęły się prace związane z budową dwóch okrętów patrolowych dla sił morskich tego niedużego państwa. Będę tą największe najnowocześniej jednostki morskie, jakie znajdą się pod czarnogórską banderą.
Z udziałem księżniczki Anny odbyło się uroczyste otwarcie Glasgow Shipbuilding Academy, nowego obiektu szkoleniowego BAE Systems, w którym mają być kształcone kadry stoczniowe zaangażowane w obecne jak i przyszłe przedsięwzięcia związane z dostarczaniem okrętów dla Royal Navy. Działalność obiektu ma stanowić o priorytetach firmy jak i państwa w zakresie obronności i przemysłu okrętowego.
Na terenie oraz w okolicach Terminalu Promowego w Gdyni odbywa się ćwiczenie pk. „Wspólny Patrol-25”. Jego celem jest wdrażanie procedur i szkolenie służb oraz pracowników portu w związku z zagrożeniem chemicznym. Dzięki temu mają być lepiej przygotowani na niebezpieczne sytuacje. Ze względu na planowany przebieg ćwiczeń zamknięto część obszaru portu, co może oznaczać utrudnienia dla pieszych i kierowców.
Wyjątkowe wydarzenie miało miejsce w porcie Den Helder w Holandii. Po raz pierwszy od 11 lat pojawił się tam nowy okręt, który ma wejść w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine). W związku z tym odbyło się także uroczyste przekazanie jednostki resortowi obrony przez wykonawcę budowy, firmę Damen.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie