Dwa elektryczne holowniki weszły w wyposażenie portu w Vancouver, co stanowi ważny kamień milowy dla rozwoju największego portu w Kanadzie. Towarzyszyło temu 10 kwietnia br. uroczyste wydarzenie z udziałem mieszkańców, urzędników, pracowników miejskich i portowych, a także przedstawicieli branży morskiej. Jednostki rozpoczną regularną działalność w maju i będą wykorzystywać czystą energię z sieci hydroelektrowni Kolumbii Brytyjskiej.
Wraz z 1 stycznia 2024 roku niemiecki operator energetyczny RWE przekaże infrastrukturę LNG, znaną jako projekt Elbenhafen, zbudowaną w Brunsbüttel federalnemu operatorowi Deutsche Energy Terminal (DET). Odbywa się to ponad dziewięć miesięcy po rozpoczęciu transportu gazu.
Do portu znajdującego się na wyspie Rugia przybył statek do układania podwodnego rurociągu, Castoro 10 (był wykorzystywany do prac przy gazociągu Baltic Pipe, łączącym Danię i Polskę). Rozpoczyna działania związane z utworzeniem kolejnego terminala do regazyfikacji LNG, który ma zapewnić Niemcom zaopatrzenie w ten kluczowy surowiec energetyczny.
Choć wciąż nie milkną protesty ze strony niemieckich ekologów, w sposób niezakłócony mają ruszyć prace morskiego terminalu do regazyfikacji gazu, znajdującego się w niemieckim Mukran. Po próbnych dostawach mają ruszyć one ruszyć już w sposób stały.
W obliczu dynamicznego rozwoju sektora morskiej energetyki odnawialnej, Konrad Wróbel, członek zarządu Orlen Neptun, przedstawia kluczowe założenia inwestycyjne spółki. Podczas zorganizowanej przez PTMEW Konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies rozmawialiśmy o postępie prac związanych z najważniejszymi projektami oraz o ambicjach w zakresie budowy polskiego łańcucha dostaw i zaangażowania w lokalny rozwój gospodarczy.
Wraz z Lotniskowcową Grupą Uderzeniową (Carrier Strike Group, UKCSG) HMS Queen Elizabeth, zespołół sił powietrznych, w tym samolotów F-35B Lightning, śmigłowców Wildcat i Merlin oraz jednostek wsparcia zostały przekazana NATO, aby stworzyć potężną grupę zadaniową zdolną do działania na rozległym obszarze obejmującą zarówno Morze Śródziemne, jak i Morze Północne oraz Morze Bałtyckie. Wszystko to odbywa się podczas międzynarodowego ćwiczenia morskiego pk. Neptune Strike.
Stocznia Neptune Shipyards wraz z Partner Stocznia z Polic zbudowała statek Canopée, który został uhonorowany prestiżową nagrodą Statek Roku. Jest to rewolucyjny projekt dwusilnikowego ro-ro napędzanego energią wiatru.
W ramach współpracy Deltamarin i Neptune Lines opracowano przyszłościową koncepcję promu PCTC (Pure Car and Truck Carrier), kładącą nacisk na aspekty środowiskowe, obok wydajności operacyjnej i bezpieczeństwa. Kontrakt podpisany z wykonawcą Fujian Mawei Shipbuilding, stanowi bezpośrednią kontynuację prac i obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy statków.
Pierwszy na świecie hybrydowy statek przemysłowy napędzany energią wiatrową, ma rozpocząć działalność komercyjną w ramach programu Ariane Europejskiej Agencji Kosmicznej. Francuski frachtowiec ma składane żagle skrzydłowe i niedawno zakończył próby morskie. Teraz ma rozpocząć obsługę przepraw transatlantyckich.
Do Portu Gdynia drugi raz w tym miesiącu wszedł amerykański niszczyciel rakietowy typu Arleigh Burke, USS Roosevelt (DDG 80). Krótki postój, jaki miał miejsce 12 sierpnia br., służył zatankowaniu oraz uzupełnieniu zapasów na okręcie, po czym ten znowu wyszedł w morze, wykonywać zadania w ramach NATO.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie