Rok 2025 obfituje w mocne wydarzenia w niemieckiej branży stoczniowej. Po akcji ratowania Meyer Werft przed bankructwem i wydzieleniem stoczni w Kilonii od koncernu thyssenkrupp i przeobrażeniu jej w TKMS, pojawia się kolejny, „gorący” news morski. Niemieckie media podają, że koncern zbrojeniowy Rheinmetall ma wkrótce przejąć stocznię Naval Vessels Lürssen (NVL), co pozwoli jej otworzyć się bardziej na rynek zamówień w branży okrętowej.
Sprawa rozwodowa przez łącze wideo, wsparcie działalności osób leczących metodami alternatywnymi czy zakaz posiadania megajachtów o długości powyżej 60 m - to niektóre nietypowe postulaty niemieckich partii przed wyborami do Bundestagu, o których napisał dziennik "Rheinische Post".
Niemieckie przedsiębiorstwo coraz bardziej ugruntowuje swoją pozycję na rynku morskim i niedawno podpisało długoterminową umowę ramową z Rolls-Royce Power Systems na moduł baterii "Green Orca 1050" na pokładzie dziesięciu nowo wybudowanych statków.
Misja Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych polegająca na przejęciu rosyjskich megajachtów ma w sobie atmosferę splendoru rzadko spotykaną w świecie egzekwowania sankcji – ale przejęcie jachtu Amadea na Fidżi wydaje się być najbardziej efektowne.
Minęło ponad 10 lat od zatonięcia Costa Concordia i ponad 5 lat od wydania przez Komisję Unii Europejskiej uaktualnionych przepisów regulujących recykling statków przeznaczonych na złom. W świecie żeglugowym powszechnie wiadomo, że złomowanie statków to termin umowny.
Warty 150 milionów dolarów ultraluksusowy superjacht powiązany z drugim najbogatszym obywatelem Rosji, Leonidem Mikhelsonem – na którego nałożono sankcje, pojawił się ponownie po prawie dwóch tygodniach bez ujawnienia swojej lokalizacji. Jego ostateczny cel jest niejasny.
Zgodnie z polskim prawodawstwem ubezpieczenie jachtu wykorzystywanego do celów rekreacyjnych jest dobrowolne. Wielu właścicieli tego rodzaju jednostek pływających decyduje się jednak na zakup ubezpieczenia ze względu na istnienie szerokiego zakresu potencjalnych zagrożeń towarzyszących żegludze morskiej.
Niemiecka stocznia Meyer Group postanowiła wejść w nowy segment rynku. Podczas Monaco Yacht Show firma po raz pierwszy zaprezentuje koncept megajachtu zasilanego w całości ogniwami paliwowymi i akumulatorami.
Niemiecki stoczniowiec Meyer Werft zdobył zamówienie od Ocean Residences Development na budowę luksusowego jachtu mieszkalnego napędzanego LNG.
Stocznia Damen Shipyards Gdynia (DSGd) funkcjonuje na pomorskim rynku stoczniowym od blisko trzydziestu lat. Od początku swojego istnienia firma konsekwentnie i systematycznie umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Od dwudziestu czterech lat DSGd jest członkiem holenderskiej grupy DAMEN SHIPYARDS GROUP, a od 2019 roku, wraz z Amels Holland tworzy podgrupę DAMEN YACHTING.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie