Niemieckie przedsiębiorstwo coraz bardziej
ugruntowuje swoją pozycję na rynku morskim i niedawno podpisało
długoterminową umowę ramową z Rolls-Royce Power Systems na moduł
baterii "Green Orca 1050" na pokładzie dziesięciu nowo
wybudowanych statków.
Jako jeden z wiodących na świecie dostawców baterii morskich, EST-Floattech ma na celu przyczynienie się do zrównoważonego rozwoju mobilności morskiej poprzez bezpieczne i niezawodne systemy magazynowania energii. W tym celu zawarł ramową umowę z Rolls-Royce Power Systems, która pozwali obu firmom przyczynić się do realizacji tych celów poprzez budowę przyjaznych dla środowiska szybkich promów.
Pierwsze
zamówienie w ramach nowego partnerstwa dotyczy 33 modułów baterii
litowo-polimerowych z serii 'Green Orca 1050' jako części 9
hybrydowych szybkich promów dla włoskiego operatora Liberty Lines,
które będą wyposażone w hybrydowe pakiety napędowe MTU
dostarczone przez Rolls-Royce Power Systems. Każdy z modułów ma
pojemność 10,5 kW, co daje łącznie 3 118,5 kW dla 9 statków.
Pozostałe jednostki o identycznej konstrukcji zostaną zbudowane w
hiszpańskiej stoczni Armon w okresie od kwietnia 2023 do kwietnia
2024 roku. Mają wypłynąć w latach 2023-2026 realizując rejsy
promowe między Sycylią a Chorwacją. Będą też realizować usługi
transportowo-pasażerskie do i z mniejszych włoskich wysp.
Jako
drugą inwestycję przygotowuje hybrydowy pakiet napędowy
76-metrowego megajachtu dla tureckiego konstruktora Turquoise Yachts.
Będzie on zasilany 1 512 kWh energii z akumulatorów. Dostawa
pakietu napędowego planowana jest na 2023 rok, a przyjęcie jachtu
do eksploatacji na 2025 rok.
- Umowa ramowa jest milowym osiągnięciem dla EST-Floattech Hamburg. Rolls-Royce Power Systems i EST-Floattech będą dobrze współpracować. Obie firmy wyznaczają kamienie milowe na drodze do żeglugi neutralnej dla klimatu dzięki zatwierdzonym morskim silnikom wysokoprężnym serii 2000 i serii 4000 mtu, odpowiednio zatwierdzonym i certyfikowanym przez DNV akumulatorom Green Orca 1050 – podkreślił Walter van der Pennen, dyrektor ds. handlowych w EST-Floattech.
Zarówno
na promach, jak i na jachcie systemy bateryjne będą wykorzystywane
do utrzymania prędkości przelotowych do 8 węzłów. W trybie
całkowicie elektrycznym, np. podczas wpłynięcia i wypłynięcia z
portu, kotwiczenia i manewrowania, nie tylko nie powoduje to żadnych
emisji CO2, ale też chroni środowisko. Umożliwia przy tym większy
komfort na pokładzie ze względu na minimalnie generowany dźwięk.
-
Rolls-Royce Power Systems przekonał się o naszych możliwościach
technicznych, wysokiej jakości i niezawodności baterii związanych
z naszym systemem. Tworzone przez na zespół techniczny i handlowy
pokazały, że potrafią działać szybko. Dotyczyło to odpowiadania
na wszystkie zapytania techniczne, jak i przedstawienia zadowalającej
oferty - relacjonuje kierownik sprzedaży na Niemcy Marc Mühlenbeck.
EST-Floattech specjalizuje się w opracowywaniu, dostarczaniu i instalowaniu niezawodnych, trwałych i bezpiecznych systemów akumulatorowych do zastosowań morskich i innych. Opracowane przez nią oprogramowanie Battery Management System jest zintegrowane w celu zapewnienia bezpiecznego dostarczania i ładowania energii. W swoim dorobku ma ponad 200 projektów dotyczących technologii akumulatorowej EST-Floattech, realizowanych z udziałem wielu partnerów z branży morskiej.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza