Niemieckie przedsiębiorstwo coraz bardziej
ugruntowuje swoją pozycję na rynku morskim i niedawno podpisało
długoterminową umowę ramową z Rolls-Royce Power Systems na moduł
baterii "Green Orca 1050" na pokładzie dziesięciu nowo
wybudowanych statków.
Jako jeden z wiodących na świecie dostawców baterii morskich, EST-Floattech ma na celu przyczynienie się do zrównoważonego rozwoju mobilności morskiej poprzez bezpieczne i niezawodne systemy magazynowania energii. W tym celu zawarł ramową umowę z Rolls-Royce Power Systems, która pozwali obu firmom przyczynić się do realizacji tych celów poprzez budowę przyjaznych dla środowiska szybkich promów.
Pierwsze
zamówienie w ramach nowego partnerstwa dotyczy 33 modułów baterii
litowo-polimerowych z serii 'Green Orca 1050' jako części 9
hybrydowych szybkich promów dla włoskiego operatora Liberty Lines,
które będą wyposażone w hybrydowe pakiety napędowe MTU
dostarczone przez Rolls-Royce Power Systems. Każdy z modułów ma
pojemność 10,5 kW, co daje łącznie 3 118,5 kW dla 9 statków.
Pozostałe jednostki o identycznej konstrukcji zostaną zbudowane w
hiszpańskiej stoczni Armon w okresie od kwietnia 2023 do kwietnia
2024 roku. Mają wypłynąć w latach 2023-2026 realizując rejsy
promowe między Sycylią a Chorwacją. Będą też realizować usługi
transportowo-pasażerskie do i z mniejszych włoskich wysp.
Jako
drugą inwestycję przygotowuje hybrydowy pakiet napędowy
76-metrowego megajachtu dla tureckiego konstruktora Turquoise Yachts.
Będzie on zasilany 1 512 kWh energii z akumulatorów. Dostawa
pakietu napędowego planowana jest na 2023 rok, a przyjęcie jachtu
do eksploatacji na 2025 rok.
- Umowa ramowa jest milowym osiągnięciem dla EST-Floattech Hamburg. Rolls-Royce Power Systems i EST-Floattech będą dobrze współpracować. Obie firmy wyznaczają kamienie milowe na drodze do żeglugi neutralnej dla klimatu dzięki zatwierdzonym morskim silnikom wysokoprężnym serii 2000 i serii 4000 mtu, odpowiednio zatwierdzonym i certyfikowanym przez DNV akumulatorom Green Orca 1050 – podkreślił Walter van der Pennen, dyrektor ds. handlowych w EST-Floattech.
Zarówno
na promach, jak i na jachcie systemy bateryjne będą wykorzystywane
do utrzymania prędkości przelotowych do 8 węzłów. W trybie
całkowicie elektrycznym, np. podczas wpłynięcia i wypłynięcia z
portu, kotwiczenia i manewrowania, nie tylko nie powoduje to żadnych
emisji CO2, ale też chroni środowisko. Umożliwia przy tym większy
komfort na pokładzie ze względu na minimalnie generowany dźwięk.
-
Rolls-Royce Power Systems przekonał się o naszych możliwościach
technicznych, wysokiej jakości i niezawodności baterii związanych
z naszym systemem. Tworzone przez na zespół techniczny i handlowy
pokazały, że potrafią działać szybko. Dotyczyło to odpowiadania
na wszystkie zapytania techniczne, jak i przedstawienia zadowalającej
oferty - relacjonuje kierownik sprzedaży na Niemcy Marc Mühlenbeck.
EST-Floattech specjalizuje się w opracowywaniu, dostarczaniu i instalowaniu niezawodnych, trwałych i bezpiecznych systemów akumulatorowych do zastosowań morskich i innych. Opracowane przez nią oprogramowanie Battery Management System jest zintegrowane w celu zapewnienia bezpiecznego dostarczania i ładowania energii. W swoim dorobku ma ponad 200 projektów dotyczących technologii akumulatorowej EST-Floattech, realizowanych z udziałem wielu partnerów z branży morskiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów