Stocznia Damen Shipyards Gdynia (DSGd) funkcjonuje na pomorskim rynku stoczniowym od blisko trzydziestu lat. Od początku swojego istnienia firma konsekwentnie i systematycznie umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Od dwudziestu czterech lat DSGd jest członkiem holenderskiej grupy DAMEN SHIPYARDS GROUP, a od 2019 roku, wraz z Amels Holland tworzy podgrupę DAMEN YACHTING.
Połączenie sił ze stoczniowym potentatem z Holandii zaowocowało sukcesem firmy. W oparciu o najlepsze tradycje polskiego budownictwa okrętowego, DSGd realizuje się w budowie i eksporcie częściowo wyposażonych kadłubów luksusowych jachtów pełnomorskich. Główną specjalizacją stoczni DSGd jest budowa jednostek "szytych na miarę", tj. projektowanych zgodnie z oczekiwaniami i wytycznymi Klientów.
Główną siłą DSGd, co firma sama zawsze podkreśla, są jej wysoko wykwalifikowani pracownicy. Jako podmiot z wieloletnim doświadczeniem w branży stoczniowej zatrudnia obecnie ponad stuosobowy zespół wysokiej klasy specjalistów w swojej dziedzinie. Efektem ich pracy są najwyższej jakości produkty, wysoko oceniane przez klientów z całego świata.
Swój sukces DSGd zawdzięcza również sprawnej współpracy z wieloma lokalnymi firmami i podwykonawcami oraz starannie wyselekcjonowanymi – również na międzynarodowym rynku - dostawcami materiałów.
Udział eksportu w ogólnej sprzedaży firmy w ciągu ostatnich kilkunastu lat stanowi niemalże 100%. Czyni to DSGd specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki przynależności do grupy DAMEN YACHTING DSGd stale poszerza rynki zbytu. Daje to szerokie możliwości rozwoju firmy, jak również współpracujących z nią podmiotów. DSGd jest obecnie na etapie produkcji kilku projektów, w tym prototypu kadłuba jachtu o napędzie hybrydowym.
Latem Gdynię odwiedził luksusowy, 74-metrowy jacht motorowy New Secret. Jednostka zaliczana jest do kategorii megajachtów, zarówno ze względu na swoje rozmiary jak i luksusowe wyposażenie. Zbudowany w 2017 r. w stoczni Amels jacht ma 74 metry długości, 12,25 metra szerokości, a jego zanurzenie wynosi 3,85 metra. Częściowo wyposażony kadłub luksusowego jachtu Amels powstał w stoczni Damen Shipyards Gdynia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów