Stocznia Damen Shipyards Gdynia (DSGd) funkcjonuje na pomorskim rynku stoczniowym od blisko trzydziestu lat. Od początku swojego istnienia firma konsekwentnie i systematycznie umacnia swoją pozycję na międzynarodowym rynku. Od dwudziestu czterech lat DSGd jest członkiem holenderskiej grupy DAMEN SHIPYARDS GROUP, a od 2019 roku, wraz z Amels Holland tworzy podgrupę DAMEN YACHTING.
Połączenie sił ze stoczniowym potentatem z Holandii zaowocowało sukcesem firmy. W oparciu o najlepsze tradycje polskiego budownictwa okrętowego, DSGd realizuje się w budowie i eksporcie częściowo wyposażonych kadłubów luksusowych jachtów pełnomorskich. Główną specjalizacją stoczni DSGd jest budowa jednostek "szytych na miarę", tj. projektowanych zgodnie z oczekiwaniami i wytycznymi Klientów.
Główną siłą DSGd, co firma sama zawsze podkreśla, są jej wysoko wykwalifikowani pracownicy. Jako podmiot z wieloletnim doświadczeniem w branży stoczniowej zatrudnia obecnie ponad stuosobowy zespół wysokiej klasy specjalistów w swojej dziedzinie. Efektem ich pracy są najwyższej jakości produkty, wysoko oceniane przez klientów z całego świata.
Swój sukces DSGd zawdzięcza również sprawnej współpracy z wieloma lokalnymi firmami i podwykonawcami oraz starannie wyselekcjonowanymi – również na międzynarodowym rynku - dostawcami materiałów.
Udział eksportu w ogólnej sprzedaży firmy w ciągu ostatnich kilkunastu lat stanowi niemalże 100%. Czyni to DSGd specjalistą w swojej dziedzinie. Dzięki przynależności do grupy DAMEN YACHTING DSGd stale poszerza rynki zbytu. Daje to szerokie możliwości rozwoju firmy, jak również współpracujących z nią podmiotów. DSGd jest obecnie na etapie produkcji kilku projektów, w tym prototypu kadłuba jachtu o napędzie hybrydowym.
Latem Gdynię odwiedził luksusowy, 74-metrowy jacht motorowy New Secret. Jednostka zaliczana jest do kategorii megajachtów, zarówno ze względu na swoje rozmiary jak i luksusowe wyposażenie. Zbudowany w 2017 r. w stoczni Amels jacht ma 74 metry długości, 12,25 metra szerokości, a jego zanurzenie wynosi 3,85 metra. Częściowo wyposażony kadłub luksusowego jachtu Amels powstał w stoczni Damen Shipyards Gdynia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza