Pierwsza transza pieniędzy na budowę nowego doku dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" trafiła do Szczecina. To około 30 milionów złotych. Z pieniędzy tych sfinansowane zostaną m.in. prace projektowe - powiedział na antenie Radia Szczecin prezes "Gryfii" Krzysztof Zaremba.
- Dzisiaj mamy sytuację taką, że pierwsza transza, koło 30 milionów złotych została już uruchomiona. Te pieniądze będą wykorzystane na prace projektowe, które już trwają, na zakup materiałów i przygotowanie infrastruktury stoczniowej Stoczni Szczecińskiej Między innymi na wykonywanie tego doku, opracowanie technologii, czyli wszystkie prace niezbędne, techniczne, które są potrzebne do wykonania tej inwestycji - tłumaczył Zaremba.
Obecnie trwają prace projektowe doku oraz nowej głębi dokowej i pirsu, gdzie dok będzie zacumowany - informował prezes "Gryfii".
- Przede wszystkim pozbywamy się doku numer 1, który jest stary i jego remont jest już nieopłacalny. W tym miejscu będzie posadowiony dok numer 8, ale trzeba wykonać długi, nowy pirs, musimy wykonać głębie dokową. To są skomplikowane prace hydrotechniczne, które wymagają wielu pozwoleń, nakładów pracy i prac projektowych - mówi prezes "Gryfii".
Nowy dok jest potrzebny stoczni, aby mogła remontować większe statki - mówił Amarendra Roy, wiceprezes Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia".
- Nam jest potrzebny nowy dok, żeby można było większe obroty zrobić. Pewnych jednostek tutaj nie możemy wykonać i nasz klient lokalny, który ma jeszcze dużo większe statki nie może teraz ich tu zadokować. A po tej inwestycji będziemy mogli się nimi zająć -dodał Roy.
Nowy dok w Gryfii będzie miał blisko 236 metrów długości. Całkowity koszt budowy doku to 130 milionów złotych. Pieniądze pochodzą z Funduszu Rozwoju Spółek. Kolejna duża inwestycja, jaka czeka Gryfię to budowa pirsu i głębi dokowej. Pierwsze statki w nowym doku mogą przejść w niej remont pod koniec przyszłego roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów