Budową doku w stoczni Gryfia zajmie się firma bez doświadczenia i pracowników - podkreślił w piątek poseł PSL Jarosław Rzepa. "Rząd PiS zlikwidował Ministerstwo Gospodarki Wodnej, ale ministra Marka Gróbarczyka nie zatopił" - dodał.
Rzepa zwracał uwagę na piątkowej na konferencji prasowej w Sejmie, że "rząd Zjednoczonej Prawicy od kilku lat usiłuje budować w Polsce nowe promy". Wspomniał program Batory, którego twarzą jest obecny wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. "Obiecywał on Polakom, że już w ubiegłym roku zostanie zwodowany i w tym roku będzie pływał po Bałtyku nowy prom" - podkreślił poseł PSL.
"Niestety rok się skończył, zaczął się nowy, a promu nie ma, projektu nie ma, pieniędzy nie ma, a 12,5 mln zł wydano. Pytanie na co, te pieniądze poszły" - zaznaczył Rzepa
Gróbarczyk mówił w czwartek w Sejmie, że program Batory, który ma pobudzać przemysł stoczniowy w Polsce, nie został zahamowany. Dodał, że w ministerstwie trwają prace nad jego rozwojem.
Program Batory ma stymulować rozwój technologii, projektowania i budowy polskich statków i konstrukcji morskich. Program dzieli się na cztery części: budowę promów pasażerskich dla polskich armatorów; wsparcie tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych; budowę nowoczesnej modułowej platformy offshore; stworzenie "zielonej stoczni" w Polsce. Ostatni projekt zakłada budowę nowoczesnego i bezpiecznego dla środowiska zakładu recyklingu jednostek morskich
Rzepa podkreślił, że "rząd PiS zlikwidował Ministerstwo Gospodarki Wodnej, ale ministra Gróbarczyka nie zatopił". "Wypłynął on z nową funkcją i nowym pomysłem - budową doku w stoczni Gryfia w Szczecinie" - zaznaczył poseł ludowców. Według niego, budową tego doku zajmie się "firma bez doświadczenia i pracowników".
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii