Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Zarząd Portu Singapur topową pozycję zajął po raz 12. z rzędu. Został uznany najlepszym portem świata według standardów Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. W 2025 Singapur uzyskał 99,5 na 100 punktów, wyprzedzając Londyn, Szanghaj i Hongkong.
Budowany w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" im. J. Piłsudskiego w Gdańsku prom dla Polskiej Żeglugi Morskiej został pierwszy raz zabunkrowany LNG. Paliwo podano na potrzeby testów siłowni i silników przed próbami morskimi. Statek został zabunkrowany z cysterny na ciężarówce, a za operacją stała spółka Elenger, która tym samym rozszerzyła swoją działalność na Polskę.
Jeden z kluczowych dla światowej gospodarki portów morskich przekazał 11 lipca, że kolejny raz jest liderem rankingu ośrodków morskich świata, które prowadzi indeks Xinhua-Baltic (ISCD), publikowany wspólnie przez Baltic Exchange i chińską agencję prasową Xinhua. Zarząd tamtejszego portu przypomina tez o rosnących przeładunkach i zacieśnianiu współpracy z przewoźnikami i podmiotami na polu międzynarodowym.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały oficjalnie umowę na przebudowę Nabrzeża Wiślanego. To jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Wewnętrznym, która umożliwi obsługę większych jednostek.
Dwie instytucje chcą być pomostem między Starym Kontynentem a najbardziej ludnym państwem świata. Podpisanie 26 maja umowy o współprac ma na celu rozwój rynku bunkrowania paliw ekologicznych, infrastruktury terminalowej i rozwoju portu dla klastrów przemysłowych Net Zero. W zamierzeniu zapewni to transport do miliona ton rocznie "zielonego paliwa" i zysk o równowartości miliarda dolarów.
Holenderskie firmy Ballast Nedam Infra i Hakkers zostały wybrane przez niemiecką spółkę German LNG Terminal GmbH (GLNG) do budowy dużego nabrzeża morskiego, które będzie częścią terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w niemieckim Brunsbüttel.
12 kwietnia 2025 r. w porcie Rotterdam firmy Trammo, OCI i James Fisher Fendercare przeprowadziły udany test bunkrowania amoniaku między dwoma statkami w terminalu Maasvlakte 2 APM. To kluczowy krok w przygotowaniu portu do bezpiecznego używania amoniaku – bezemisyjnego paliwa, które nie emituje CO2 podczas spalania. Pierwsze statki napędzane amoniakiem pojawią się w 2026 lub 2027 r.
Administracja argentyńskiego prezydenta Javiera Milei poinformowała, że po 52 latach cofa zakaz eksportu żywca, w tym drogą morską, aby wzmocnić krajową gospodarkę hodowlaną na światowym rynku. Oburzenia tą decyzją nie kryją organizacje ekologiczne.
W ramach czterotygodniowych prac z wykorzystaniem najnowszych technologii rozpoczął się innowacyjny proces przeprowadzenia bunkrowania statków w holenderskim porcie. Sięganie po rozwiązania cyfrowe ma zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo związane z tą procedurą.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów