Port w Helsingborgu w Szwecji zbuduje instalację zasilania lądowego dla statków kontenerowych. Ma być uruchomiona za rok.
Przeprawa przez cieśninę Sund, łącząca stolicę Danii - Kopenhagę, ze szwedzkim Malmoe, kończy we wtorek ćwierć wieku. Most z najwyższymi na świecie opłatami za przejazd okazał się frekwencyjnym sukcesem, przyczynił się do wzrostu gospodarczego, ale też przemytu i wzrostu przestępczości.
Niedawno Cruise Baltic i Cruise Norway ogłosiły ponowne uruchomienie zaktualizowanego Itinerary Planner (Planera Tras Rejsów Statków Pasażerskich). Itinerary Planner to cyfrowe narzędzie zaprojektowane, aby pomóc operatorom cruisów w planowaniu tras, dostarczając informacji o dostępności portów i kluczowych danych portowych w regionie Morza Bałtyckiego i Norwegii. Na mapie turystycznej Cruise Baltic i Cruise Norway znalazł się jedynie Gdańsk. Rosną szanse Trójmiasta i Pomorza. Ale trzeba na nie zapracować.
Norweska firma zrealizuje projekt modernizacji promu do przewozu samochodów, MF Hamlet, celem uczynienia go zeroemisyjnym poprzez instalację zasilania bateryjnego. W ten sposób regularnie poruszający się między Danią a Szwecją statek ma stać się bardziej przyjazny środowisku.
Do szczecińskiego portu zawinął 8 października o godz. 9.00 pełnomorski wycieczkowiec MV Sirena, pływający pod banderą Wysp Marshalla. Statek przypłynął z niemieckiego Travemunde i stoi na Nabrzeżu Polskim.
Marcin Klimczak, który w połowie sierpnia wyruszył w samotny rejs dookoła świata na własnoręcznie zbudowanym jachcie przerwał swoją wyprawę i zawrócił do Gdańska.
Marcin Klimczak, który 14 sierpnia wyruszył w rejs dookoła świata na własnoręcznie wykonanym jachcie Libra, znajduje się obecnie przy nabrzeżu u ujścia rzeki Raan na południe od Helsingborga w Szwecji. Jest to niespodziewany przystanek ponieważ istotą tego rejsu miał być brak zawijania do portów. Wynika to z wypadku, który wydarzył się na morzu.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
W 2024 r. do portów we wschodniej części regionu Morza Bałtyckiego powróci więcej linii wycieczkowych. Ponadto kilka portów, w tym mniejsze, spodziewa się wzrostu liczby zawinięć w tym roku w porównaniu z rokiem ubiegłym – wynika z opublikowanej niedawno analizy rynku Cruise Baltic.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowym promie dla polskiego armatora. Stępkę pod jego budowę położona w 2017 r. w Szczecinie. Teraz nie można wykluczyć, że jednostka powstanie w Gdańsku.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”