W niemieckim porcie w Wilhelmshaven oficjalnie uruchomiono, 26 maja, pływający terminal FSRU o nazwie Excelsior, który ma zapewnić krajowi bezpieczeństwo energetyczne. Jako druga konstrukcja tego rodzaju w tym porcie, zarządzana przez państwową spółkę Deutsche Energy Terminal (DET), posłuży wdrażaniu polityki władz względem zabezpieczenia państwowych zasobów gazu.
Dwa porty europejskie dążą do tego, by na trwałe wpisać Gdańsk w przebieg Via Carpatii. Dlatego też przedstawiciele Portu Gdańsk i Portu Saloniki, przy udziale Artura Lomparta, Ambasadora RP w Grecji, oraz przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury, podpisali porozumienie, które pozwoli obu stronom na rozwój, wymianę doświadczeń, a także otworzy nowe możliwości dla transportu ładunków między naszymi krajami w ramach Via Carpatii.
Rząd w Dżakarcie dąży do modernizacji swojej marynarki wojennej, poprzez wzmocnienie rodzimych firm na światowym rynku zbrojeniowym, a także zwiększając wykorzystanie w przemyśle stoczniowym komponentów produkowanych lokalnie.
Budowa 5 kilometrów nowych nabrzeży oraz modernizacja ponad 7 kilometrów toru wodnego w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku to jedna z najważniejszych inwestycji w Porcie Gdańsk w ostatnich latach. Pozwala ona na pokaźne zwiększenie możliwości przeładunkowych portu.
Od kilkunastu lat branża morska podejmuje starania w celu osiągnięcia zerowych emisji zanieczyszczeń węglowych. Jedno z wielu rozwiązań firmy Alfa Laval, generator E-PowerPack, jest kolejną konkretną odpowiedzą na potrzeby przemysłu morskiego. Przetwarzając ciepło odpadowe wprost na energię elektryczną, generator E-PowerPack Alfa Laval bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Do zderzenia doszło na wodach międzynarodowych w regionie Indo-Pacyfiku w ubiegły weekend - poinformowała w czwartek Flota Pacyfiku Marynarki Wojennej USA.
Azane Fuel Solutions, spółka joint venture stworzona przez firmę technologiczną ECONNECT Energy i firmę Amon Maritime specjalizującą się w projektach statków o zerowej emisji, otrzymała 8,6 mln euro od Norweskiej Inicjatywy Zielonej Platformy na dostarczanie ekologicznych rozwiązań do bunkrowania amoniaku.
Duet norweskich dwóch firm - ECONNECT Energy i Amon Maritime - chce wspólnie rozwijać technologie, produkty i usług w zakresie infrastruktury bunkrowania statków transportujących amoniak. Plany dwóch firm mają ścisły związek z rozwojem gospodarki wodorowej, ale i transformacją sektora żeglugi.
Dwie norweskie firmy założyły spółkę joint venture, aby rozwijać technologię, produkty i usługi infrastruktury bunkrowania amoniaku.
Airmech-Marine Equipment zaprasza na imprezę targową Polboat Yachting Festival organizowaną przez Polską Izbę Przemysłu Jachtowego. Wydarzenie obędzie się w dniach 15-18 lipca Gdyni.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie