Od kilkunastu lat branża morska podejmuje starania w celu osiągnięcia zerowych emisji zanieczyszczeń węglowych. Jedno z wielu rozwiązań firmy Alfa Laval, generator E-PowerPack, jest kolejną konkretną odpowiedzą na potrzeby przemysłu morskiego. Przetwarzając ciepło odpadowe wprost na energię elektryczną, generator E-PowerPack Alfa Laval bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Wsparcie osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju
- Alfa Laval opracowuje szeroką gamę technologii, wspierających ograniczanie zanieczyszczeń węglowych, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z partnerami - mówi Lars Skytte Jørgensen, Wiceprezes ds. rozwoju technologii, systemów energetycznych, Alfa Laval Marine Division. - Pracujemy obecnie nad ogniwami paliwowymi i wieloma innymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednak pierwszym, kluczowym etapem jest wykorzystanie energii, która już jest dostępna na pokładzie. Generator E-PowerPack pozwala tego dokonać w sposób rewolucyjny, korzystając z wieloletniego doświadczenia Alfa Laval w odzyskiwaniu ciepła odpadowego.
Generator wchodzi na rynek w kwietniu tego roku. Jest to rozwiązanie autonomiczne, które może wytwarzać energię z wielu różnych źródeł ciepła dostępnych na pokładzie. Obejmuje ciepło odpadowe wydzielane ze spalinami, które stanowi 50% energii pozyskiwanej ze spalania paliwa, ale też ciepło ze źródeł płynnych o niższych temperaturach, takich jak woda w płaszczu wodnym silnika. Wszystkie te czynniki mogą sprawić istotną różnicę.
- Wszechstronność zastosowań oraz możliwość zapewniania realnych oszczędności paliwa spowoduje, że generator E-PowerPack stanie się łatwym wyborem dla armatorów, którzy mogą użyć go, alby podnieść wskaźnik efektywności energetycznej i wskaźnik intensywności emisji dwutlenku węgla swoich statków - mówi Danny Ingemann, Dyrektor ds. globalnej sprzedaży odpowiedzialny za ten produkt. - W szerszej perspektywie przyczyni się on w decydującym stopniu do osiągnięcia celu zerowej emisyjności netto, jaki stawia branża morska.
Żegluga bez zanieczyszczeń węglowych
Niezależnie od tego, jakim paliwem napędzane są statki, floty mogą używać generatora E-Power Pack w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz optymalizowania kosztów. W przypadku statków, które na skutek przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki dysponują nadmiarem pary, generator E-Power Pack pozwoli przekształcić nadwyżkę w źródło darmowej energii. W przyszłości generator E-Power Pack będzie także odgrywał nieodzowną rolę, ponieważ odzyskiwanie energii staje się kluczowe w przejściu na „zielone paliwa”: metanol i amoniak.
- Oszczędności pozwalające wyrównać koszty paliwa to tylko część całej sytuacji, jako że metanol i amoniak są zarówno droższe, jak i mniej bogate w energię - wyjaśnia Ingemann. - Aby na pokładzie znalazło się dość miejsca na niezbędną ilość paliwa, statki będą musiały zużywać całą energię zawartą w metanolu i amoniaku. Generator E-PowerPack Alfa Laval będzie stanowił nieodzowny element dla osiągnięcia równowagi energetycznej.
Webinar E-PowerPack z ośrodka badawczo-treningowego Alfa Laval
Generator E-PowerPack zostanie wprowadzony na rynek 5 kwietnia podczas specjalnej transmisji webinaru z ośrodka badawczo-treningowego Alfa Laval. We wspomnianym ośrodku realizowane są różnorodne projekty dla całej branży morskiej, skupiające się na ograniczeniu emisji zanieczyszczeń węglowych.
Podczas webinaru zostanie przedstawiony produkt wraz z wykorzystywaną przez niego technologią organicznego cyklu Ranakine'a (Organic Rankine Cycle, ORC), pozwalającą przekształcić ciepło odpadowe w czystą energię elektryczną.
Prowadzący wydarzenie odpowiedzą na pytania:
Aby uzyskać więcej informacji na temat wprowadzenia na rynek generatora E-Power Pack, zachęcamy do odwiedzenia poniższej strony i rejestracji na webinar: alfa-laval-marine-division.adobeconnect.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów