Od kilkunastu lat branża morska podejmuje starania w celu osiągnięcia zerowych emisji zanieczyszczeń węglowych. Jedno z wielu rozwiązań firmy Alfa Laval, generator E-PowerPack, jest kolejną konkretną odpowiedzą na potrzeby przemysłu morskiego. Przetwarzając ciepło odpadowe wprost na energię elektryczną, generator E-PowerPack Alfa Laval bezpośrednio przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Wsparcie osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju
- Alfa Laval opracowuje szeroką gamę technologii, wspierających ograniczanie zanieczyszczeń węglowych, zarówno samodzielnie, jak i we współpracy z partnerami - mówi Lars Skytte Jørgensen, Wiceprezes ds. rozwoju technologii, systemów energetycznych, Alfa Laval Marine Division. - Pracujemy obecnie nad ogniwami paliwowymi i wieloma innymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Jednak pierwszym, kluczowym etapem jest wykorzystanie energii, która już jest dostępna na pokładzie. Generator E-PowerPack pozwala tego dokonać w sposób rewolucyjny, korzystając z wieloletniego doświadczenia Alfa Laval w odzyskiwaniu ciepła odpadowego.
Generator wchodzi na rynek w kwietniu tego roku. Jest to rozwiązanie autonomiczne, które może wytwarzać energię z wielu różnych źródeł ciepła dostępnych na pokładzie. Obejmuje ciepło odpadowe wydzielane ze spalinami, które stanowi 50% energii pozyskiwanej ze spalania paliwa, ale też ciepło ze źródeł płynnych o niższych temperaturach, takich jak woda w płaszczu wodnym silnika. Wszystkie te czynniki mogą sprawić istotną różnicę.
- Wszechstronność zastosowań oraz możliwość zapewniania realnych oszczędności paliwa spowoduje, że generator E-PowerPack stanie się łatwym wyborem dla armatorów, którzy mogą użyć go, alby podnieść wskaźnik efektywności energetycznej i wskaźnik intensywności emisji dwutlenku węgla swoich statków - mówi Danny Ingemann, Dyrektor ds. globalnej sprzedaży odpowiedzialny za ten produkt. - W szerszej perspektywie przyczyni się on w decydującym stopniu do osiągnięcia celu zerowej emisyjności netto, jaki stawia branża morska.
Żegluga bez zanieczyszczeń węglowych
Niezależnie od tego, jakim paliwem napędzane są statki, floty mogą używać generatora E-Power Pack w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz optymalizowania kosztów. W przypadku statków, które na skutek przejścia na paliwo o niskiej zawartości siarki dysponują nadmiarem pary, generator E-Power Pack pozwoli przekształcić nadwyżkę w źródło darmowej energii. W przyszłości generator E-Power Pack będzie także odgrywał nieodzowną rolę, ponieważ odzyskiwanie energii staje się kluczowe w przejściu na „zielone paliwa”: metanol i amoniak.
- Oszczędności pozwalające wyrównać koszty paliwa to tylko część całej sytuacji, jako że metanol i amoniak są zarówno droższe, jak i mniej bogate w energię - wyjaśnia Ingemann. - Aby na pokładzie znalazło się dość miejsca na niezbędną ilość paliwa, statki będą musiały zużywać całą energię zawartą w metanolu i amoniaku. Generator E-PowerPack Alfa Laval będzie stanowił nieodzowny element dla osiągnięcia równowagi energetycznej.
Webinar E-PowerPack z ośrodka badawczo-treningowego Alfa Laval
Generator E-PowerPack zostanie wprowadzony na rynek 5 kwietnia podczas specjalnej transmisji webinaru z ośrodka badawczo-treningowego Alfa Laval. We wspomnianym ośrodku realizowane są różnorodne projekty dla całej branży morskiej, skupiające się na ograniczeniu emisji zanieczyszczeń węglowych.
Podczas webinaru zostanie przedstawiony produkt wraz z wykorzystywaną przez niego technologią organicznego cyklu Ranakine'a (Organic Rankine Cycle, ORC), pozwalającą przekształcić ciepło odpadowe w czystą energię elektryczną.
Prowadzący wydarzenie odpowiedzą na pytania:
Aby uzyskać więcej informacji na temat wprowadzenia na rynek generatora E-Power Pack, zachęcamy do odwiedzenia poniższej strony i rejestracji na webinar: alfa-laval-marine-division.adobeconnect.com
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich