W lipcu 2021 r. ze stoczni Samsung Heavy Industries wypłynął największy na świecie kontenerowiec. Ever Ace, należący do Evergreen Marine Corporation, wyposażony jest w dwie płuczki Alfa Laval PureSOx ze wspólnym systemem oczyszczania wody (WCS). To skonsolidowane rozwiązanie zapewnia maksymalną niezawodność przy minimalnej powierzchni.
Oczyszczanie dopasowane do mocy silnika 80 MW
Ever Ace jest pierwszym z dwunastu statków planowanych do rekordowej klasy A firmy Evergreen, która obejmuje kontenerowce o pojemności prawie 24 000 TEU. Napędzany potężnym silnikiem głównym o mocy prawie 60 MW, posiada również pięć silników pomocniczych o mocy 4,5 MW każdy.
Aby oczyścić spaliny z silników, Ever Ace posiada na pokładzie dwie płuczki PureSOx Alfa Laval – jedną dla silnika głównego i jedną dla silników pomocniczych. Jako płuczki hybrydowe, które mogą pracować w obiegu otwartym lub zamkniętym, wymagają one skutecznego oczyszczania wody obiegowej w obiegu zamkniętym. Zapewnia to wspólny system WCS, oparty głównie na szybkiej separacji odśrodkowej.
Niezawodność i niskie koszty eksploatacji stanowią główne wartości, na bazie których firma Evergreen podejmuje decyzję o kolejnych inwestycjach. W przypadku największego kontenerowca świata, kluczową rolę odegrały referencje firmy Alfa Laval dotyczące technologii PureSOx i oczyszczania wody.
Zwiększanie wydajności, a nie rozmiarów
Inżynierowie
Alfa Laval nieustannie unowocześniają rozwiązania WCS. Obecna
konstrukcja systemu WCS Alfa Laval zapewnia dodatkowe opcje modułowe, co
daje możliwość kompaktowego i ekonomicznego dopasowania. Na statkach o
dużej mocy silnika, takich jak ogromne kontenerowce, system ten pozwala
na zwiększenie wydajności poprzez dodanie flokulacji do separacji
odśrodkowej.
Na statku Ever Ace system WCS obejmuje trzy szybkie
separatory, moduły flokulacyjne i pompę zasilającą. System WCS Alfa
Laval obsługuję dwie spłuczki PureSOx o łącznej wydajności oczyszczania
spalin wynoszącej prawie 200 t/h, a mimo to zajmuje minimalną
powierzchnię w stosunku do swojej wysokiej wydajności.
Wydajność potwierdzona na morzu
Kontenerowiec Ever Ace jest pierwszą jednostką pływającą w swojej klasie. Podobnie system WCS jest pierwszą jednostką o nowej konstrukcji oddaną do eksploatacji przez zespół inżynierów PureSOx.
Ograniczone
obciążenie gazem podczas krótkich prób morskich w stoczni nie
wystarczyło do sprawdzenia pełnej wydajności oczyszczania WCS, dlatego
eksperci Alfa Laval towarzyszyli Ever Ace podczas wrześniowej podróży z
Wielkiej Brytanii do Niemiec i Holandii. Pozwoliło to szczegółowiej
ocenić system WCS, sprawdzić system w warunkach naturalnych na morzu,.
Eksperci Alfa Laval mieli również okazję przeszkolić załogę.
Wydajność
czyszczenia była wysoka przez cały czas trwania rejsu, nawet gdy do
układu WCS docierały znacznie większe ilości wody obiegowej. Taki próbny
rejs dał pewność Evergreen, że płuczki spalin PureSOx Alfa Laval są
rozwiązaniem, którego potrzebuje.
Aby dowiedzieć się więcej o systemie PureSOx i podejściu Alfa Laval do oczyszczania spalin, odwiedź stronę internetową: www.alfalaval.com/puresox
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów