• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Mieszane wyniki Portu Antwerpia-Brugia: stabilne kontenery, słabszy wolumen masowy

Port Antwerpia-Brugia obsłużył w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku 202,6 mln ton ładunków morskich, co oznacza spadek o 3,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przeładunki ładunków drobnicowych – w tym kontenerów, ładunków konwencjonalnych oraz RoRo – wzrosły o 1,3%, natomiast przewozy masowe suche i ciekłe łącznie spadły o 12,8%.

24.10.2025, 12:09
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Odrodzenie europejskiego rynku kontenerowego? Wyniki największych portów w 2024 roku [RAPORT]

Opublikowany przez Actia Forum raport w ramach cyklu Port Monitor - „The annual results of the largest European container ports in 2024” pokazał, że w 2024 roku europejskie porty kontenerowe odnotowały wyraźne ożywienie, odbijając się po spadkach z roku 2023. Dziesięć największych europejskich portów kontenerowych obsłużyło w 2024 roku prawie 65 milionów TEU, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu do 2023 roku.

14.04.2025, 13:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Strajk w porcie Antwerpia-Brugia paraliżuje transport w Belgii

31 marca 2025 roku stał się dniem masowego protestu pracowników sektora publicznego i prywatnego w Belgii. W odpowiedzi na plany nowego rządu koalicyjnego dotyczące cięć budżetowych, tysiące osób opuściło swoje miejsca pracy, powodując zakłócenia w wielu sektorach gospodarki. Jednym z najbardziej dotkniętych miejsc był port Antwerpia-Brugia, gdzie protesty rozpoczęły się już w niedzielę wieczorem i trwały do wtorkowego poranka.

01.04.2025, 10:51
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port Antwerpia-Brugia ze znacznym wzrostem w 2024 roku

Port Antwerpia-Brugia zamknie 2024 r. wzrostem całkowitej przepustowości o 2,3%, co wyniesie 278 mln ton. Pomimo napięć geopolitycznych i niepewności gospodarczej port wykazuje odporność, a głównym motorem napędowym jest silny wzrost przepustowości kontenerów. Ambitne plany są gotowe na 2025 r., aby jeszcze bardziej wzmocnić jego kluczową rolę w transformacji energetycznej i handlu międzynarodowym.

27.01.2025, 13:46
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Damen dostarcza pierwszy w Europie całkowicie elektryczny holownik do portu Antwerpia-Brugia

Damen Shipyards Group dostarczyło sześć holowników RSD 2513 do portu Antwerpia-Brugia w Belgii. Dostawa obejmuje pięć holowników RSD 2513 i jeden holownik RSD-E 2513 – pierwszy całkowicie elektryczny holownik, który będzie działał w europejskim porcie.

01.12.2024, 10:56
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem

Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.

15.05.2024, 09:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny

Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.

30.04.2024, 21:26
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Bałtyckie porty na światowym rynku kontenerowym w 2023 roku

Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.

10.04.2024, 15:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwsze bunkrowanie metanolem kontenerowca Ane Maersk w Antwerpii

Pierwszy na świecie duży kontenerowiec napędzany metanolem Ane Maersk zawinął 1 kwietnia do mieszczącego się w porcie w Antwerpii MSC PSA European Terminal (MPET). ​ Statek zakończył w nim swoją pierwszą operację bunkrowania na wodach europejskich. Skutecznie zrealizowana procedura ma wpisywać się w ideę dekarbonizacji transportu morskiego i Portu Antwerpia-Bruga, aby stać się miejscem obsługi jednostek z napędem konwencjonalnym, jak i coraz popularniejszym ekologicznym, o niższej lub zerowej emisji CO2.

04.04.2024, 13:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Pierwszy na świecie holownik na wodór już pracuje

Hydrotug 1, pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem, wszedł do eksploatacji w porcie w Antwerpii.

13.12.2023, 13:13
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.